Thursday, Feb 22, 2018

صفحه نخست » گفتگوی انصاف نیوز با مهدی خزعلی در روزهای مرخصی از زندان

khazali_022118.jpgانصاف نیوز - «مهدی خزعلی» آقازاده‌ی اصولگرا که از زمان درگذشت مادرش به مرخصی آمده است، در گفت و گو با انصاف نیوز با بیان این ادعا که میزان حبس او بیشتر از میزان تمام مجازات‌هایی است که به آن محکوم شده، گفت: مادرم با خانم رهبری و خانم لاریجانی صحبت کردند تا من را حتما ببینند اما متاسفانه نشد.

مهدی خزعلی در ابتدای تماس خبرنگار انصاف نیوز گفت: شما خودتان هم وابستگی به وزارت دارید یا فقط رییس‌تان وابسته است؟ رییس‌تان که دربست در اختیار نیروهای امنیتی است. شما هم اگر برای نیروهای امنیتی کار می‌کنید؛ من در خدمتان هستم. من هیچ مشکلی ندارم با امنیتی‌ها مصاحبه کنم!

انصاف نیوز: پس بگذارید که سوالم را بپرسم؛ پرونده‌ی شما از لحاظ حقوقی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

خزعلی: من خودم هم نمی‌دانم. در واقع به هیچ عنوان نباید در زندان باشم. انشالله که حل شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در زندان به شما چه می‌گفتند و اتهام شما چیست؟

آن‌جا به من هیچ چیزی نمی‌گفتند. من تمام مدت در انفرادی بودم. نه صحبتی می‌شد نه چیزی می‌گفتند. من در اتاق عمل‌های متروک بالای بهداری اوین انفرادی بودم.

با بازپرس و بازجو هم صحبتی نکردید در این مدتی که بازداشت بودید؟

من نه بازپرس دیدم و نه بازجو. انفرادی سخت‌ترین شکنجه است.

پس درخواست مرخصی از سوی چه کسی داده شد؟ شما یا وکیلتان؟

مادرم تقاضا داشت که من را ببیند، بنده هم نامه نوشتم که مادر محتضر است و می‌خواهم مادر را ببینم که متاسفانه نشد و بعد از فوت مادر مرخصی داده شد. مادر مفصل هم با خانم رهبری و هم با خانم آقای لاریجانی صحبت کردند که من می‌خواهم بچه‌ام را ببینم اما متاسفانه چشمش بر در ماند و نتوانست بچه‌اش را ببیند.

با وجود این اقداماتی که مادرتان انجام دادند، با این درخواست موافقت نشد؟

نشد دیگر. بالاخره کمی با تاخیر انجام شد.

درباره‌ی پرونده‌تان به شما چه گفته‌اند؟ در حال حاضر برای پرونده‌ی تازه‌ای بازپرسی صورت گرفته؟ تعیین وقت دادگاه شده است؟ یا محکومیت سابق است؟

من در یک کلمه به شما بگویم که نمی‌دانم برای چی باید به زندان بروم. نه دادگاهی بوده است نه چیزی. این‌هایی که شما می‌گویید برای قدیم است و تمام شده. اگر ماده‌ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اعمال شود، من ۵، ۶ ماهی هم اضافه در زندان بوده‌ام و طلبکار می‌شوم. به همین سادگی.

پیگیری دیگری انجام دادید؟

وکیلم مرتب پیگیری می‌کند ولی متاسفانه او را حتی به مجموعه‌ی دادسرای اوین راه نمی‌دهند که پیگیری اجرای احکام شود. اگر راهش بدهند، پیگیر هستیم. آقای مطهری و محمود صادقی نیز در مجلس پیگیری کرده‌اند. انشالله تمام شود و راحت شویم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy