Thursday, Feb 22, 2018

صفحه نخست » وزیر خارجه عربستان: به ایران می‌گوییم بس کند، انقلاب تمام شد

Adel_Jobair.jpgالعربیه - عادل الجبیر، وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی روز پنج‌شنبه ۲۲ فوریه ۲۰۱۸ بر همکاری برای ملزم کردن ایران به عدم دخالت در کشورهای منطقه تاکید کرد و خطاب به ایران گفت که انقلاب تمام شده است.

عادل الجبیر در سخنرانی خود در پارلمان اروپا در بروکسل گفت که توافق هسته‌ای فعلی برای تغییر رفتار ایران کافی نیست.

او گفت: «باید با همدیگر همکاری کنیم تا ایران را به عدم دخالت در کشورهای منطقه ملزم کنیم. به ایران می‌گوییم بس کند، انقلاب تمام شد.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی درباره عراق نیز گفت: «می‌کوشیم به هر روشی عراق را حمایت کنیم تا عدم بازگشت داعش را تضمین کنیم.»

او درباره سوریه نیز افزود: «برای حل و فصل سیاسی [بحران] سوریه تلاش می‌کنیم. باید به اسد فشار آورد تا در زمینه راه‌حل‌های سیاسی، از خود جدیت نشان دهد.»

الجبیر در زمینه یمن توضیح داد: «حوثی‌های تحت حمایت ایران همه چیز را در یمن از بین بردند و یمن را با قحطی مواجه کرده و در همه جای این کشور مین کاشتند. آنها از رسیدن آب و غذا به شهرها و روستاهای تحت کنترلشان جلوگیری کردند.»

او تاکید کرد کرد که موشک‌های حوثی‌ها از سوی ایران تامین می‌شود. حوثی‌ها به مذاکرات بازخواهند گشت، زیرا که این تنها راه‌حل ممکن است. حوثی‌ها حق ندارند یمن و حکومت این کشور را تحت سیطره خود در آورند. پادشاهی عربی سعودی بیش از یک میلیون پناهجو را پذیرفت و برای آنها فرصت شغلی تامین کرد.

عادل الجبیر درباره بحران قطر توضیح داد که برقراری روابط مجدد با دوحه پیش از متوقف شدن روند حمایت و تامین مالی تروریسم از سوی قطر، ممکن نیست.

او به حضور داعش در لیبی نیز اشاره کرد و گفت که نگرانی‌های جدی درباره انتشار داعش در کشورهای ساحلی، از طریق لیبی وجود دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy