Friday, Feb 23, 2018

صفحه نخست » ضرب‌وشتم یک معترض به حجاب اجباری در بازداشتگاه

zarbShatm_022618.jpgدویچه وله - نسرین ستوده، وکیل دادگستری خبر داده که یک معترض دیگر به حجاب اجباری در تهران دو روز پیش بازداشت شده است. به گفته خانم ستوده این زن جوان در بازداشتگاه خیابان وزرا مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

یکی از خیابان‌های تهران بعد از ظهر روز چهارشنبه (۲ اسفند/ ۲۱ فوریه) بار دیگر شاهد اعتراض یک زن جوان به حجاب اجباری بود؛ یک اعتراض دیگر از سوی زنانی که به "دختران خیابان انقلاب" مشهور شده‌اند.

این زن نیز در خیابان قیطریه تهران همانند دیگر زنان معترض دیگر به حجاب اجباری، روسری خود را به چوبی زده و آن را در بالای یک جعبه تقسیم مخابرات به اهتزاز درآورد. تصاویری از اعتراض این زن در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

دقایقی بعد ماموران انتظامی سر رسیدند و از دختر معترض که نام او در شبکه‌های مجازی "شاپرک شجری‌زاده" اعلام شده، خواستند که از روی جعبه مخابرات پایین بیاید. لحظاتی بعد مامور پلیس دختر معترض را از روی سکو به پایین پرتاب می‌کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نسرین ستوده، وکیل دادگستری که وکالت ویدا موحدی، نخستین زن مشهور به "دختر خیابات انقلاب" را بر عهده دارد، شامگاه پنجشنبه، سوم اسفند در یادداشتی در فیسبوک نوشت: «شاپرک در بازداشت است، او دیشب در بازداشتگاه خیابان وزرا مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. ویدا موحدی و نرگس حسینی در انتظار محاکمه‌اند. دختران و پسران بی نام و نشان دیگری هر روزشان با ترس محاکمه و دادگاه و زندان آمیخته شده است.»

در ادامه یادداشت کوتاه خانم ستوده آمده است: «مامور مردی که آخرین دختر خیابان انقلاب را پرت کرد، عمل‌اش ایرادی نداشت؟ عمل او، غیر قانونی است زیرا نه تنها هیچ مردی حق ندارد با زنی دیگر اینگونه رفتار کند. بلکه رفتار این مامور، مشمول سو استفاده از مقام دولتی است.»

ویدا موحدی، زن جوانی که فرزندی خردسال دارد، آغازگر پویش "دختران خیابان انقلاب" بود. او اوایل دی‌ماه و در بحبوحه اعتراض‌های مردمی در شهرهای مختلف ایران، بر روی سکویی در خیابان انقلاب تهران رفت، روسری سفید خود را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد.

ویدا موحدی چند هفته پس از بازداشت به قید وثیقه آزاد شد و در انتظار محاکمه است. اما اقدام نمادین او توسط دختران دیگر پی گرفته می‌شود. نرگس حسینی و اعظم جنگروی دو زن دیگر از "دختران خیابان انقلاب" بودند که مدتی در بازداشت بودند و اکنون در انتظار محاکمه هستند.

اما تعداد زنانی که در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت شده‌اند بسیار بیشتر است. اواسط بهمن‌ماه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۲۹ نفر خبر داده بود که هر یک به نحوی به حجاب اجباری معترض بوده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy