Saturday, Feb 24, 2018

صفحه نخست » سه فعال دیگر محیط ‌زیست در سکوت خبری بازداشت شده‌اند

3faal_mohit_zist.jpgرادیو زمانه ـ وب‌سایت خبری تابناک گزارش داده است که سه فعال محیط زیست در استان هرمزگان در سکوت خبری بازداشت شده‌اند.

سه فعال محیط زیست بازداشت‌شده اعضای «موسسه حافظان طبیعت لاوردین» در بندر لنگه بوده‌اند که به گزارش تابناک از سوی «یک نهاد امنیتی» بازداشت شده‌اند و اتهام آنها نامعلوم است. تابناک به نام این بازداشت‌شدگان اشاره نکرده اما تصویر آنها را منتشر کرده است.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نهاد امنیتی مسئول بازداشت فعالان محیط زیست است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بنابر این گزارش، بازداشت این فعالان محیط زیست نیز اطلاع‌رسانی نشده است؛ درست همچون بازداشت کاووس سیدامامی و همکارانش در موسسه «حیات‌وحش میراث پارسیان» که تنها پس از مرگ غیرعادی این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه و فعال محیط زیست در زندان اوین رسانه‌ای شد. این مرگ غیرعادی بعدتر «خودکشی» خوانده شد.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران هفت عضو بازداشت‌شده موسسه حیات‌وحش میراث پارسیان را «متهم به جاسوسی» خوانده و گفته بود «این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند».

موسسه لاوردین با موسسه حیات وحش پارسیان برنامه‌های مشترک محیط زیستی داشته است؛ از جمله ساخت آبشخور و رصد کل‌ و بزهای کوهی.

دستگیری اعضای ارشد موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» از چهارم بهمن ماه آغاز شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy