Saturday, Feb 24, 2018

صفحه نخست » نیوزویک: ایران احتمالاً زودتر از ترامپ توافق هسته‌ای را ترک می‌کند

newsweek_022418.jpgایران اینترنشنال، مجله آمریکایی نیوزویک در تحلیلی (+ لینک) از سخنرانی دیروز عباس عراقچی معاون وزیر‌خارجه ایران در اندیشکده چتم هاوس در لندن می‌نویسد:« حکومت ایران احتمالاً حتی زودتر از دولت ترامپ توافق هسته‌ای را ترک خواهد کرد».

در مقاله نیوزویک آمده است که تمرکز سخنان عراقچی بر این موضوع بود که ایران هنوز از مزایای اقتصادی امضای توافق هسته‌ای بهره کامل نبرده است و امیدوار بود که این توافق اقتصاد فلج‌شده کشور را به حالت عادی برگرداند.

نیوزویک می‌افزاید: «با این حال، هنوز بانک‌های بزرگ بین‌المللی از گشایش اعتبارات مالی و داد و ستدهای معمول تجارت بین‌المللی با ایران از ترس جریمه شدن از طرف آمریکا خودداری می‌ورزند».

این گزارش نیوزویک درحالی منتشر می‌شود که شب گذشته مایک پنس معاون دونالد ترامپ در گردهمای اعضای سازمان Conservative Political Action در واشنگتن گفت «ایالات متحده آمریکا بیش از این فعالیت‌های خرابکارانه دولت ایران در منطقه را تحمل نخواهد کرد و این کشور دیگر توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران را تأیید نخواهد کرد».

پرزیدنت ترامپ ماه گذشته لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرده بود اما همزمان به کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا هشدار داد که در صورت عدم بازنویسی مفاد این توافق هسته‌ای و اصلاح آن آمریکا از آن خارج خواهد شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نوبت بعدی لغو تحریم‌های هسته‌ای از سوی کاخ سفید ۱۱می اعلام شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy