Saturday, Feb 24, 2018

صفحه نخست » فایننشال تایمز: احمدی نژاد می گوید یا من را بازی می دهید یا بازی را به هم می زنم!

AN_022418.jpgدر ایران مخالفانش او را معجزه هزاره سوم می نامیدند، اما محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق به گفته یکی از مقامات ایرانی تبدیل به متحد شیطان شده است، زیرا با حرف های عجیب و قریب به خادمان نظام حمله می کند.

به گزارش نواندیش، فایننشال تایمز در تحلیل رفتارهای احمدی نژاد نوشت: سیاستمدار پوپولیستی که ریاست جمهوری آن توسط اتهامات گوناگون از جمله فساد یاران نزدیکش بسیار پر حرف و حدیث است اخیرا انتقادات خودش را از برخی نهادهای حکومت افزایش داده است، هرچند که خودش متهم اصلی ناکارآمدی سال های اخیر است.
آقای احمدی نژاد از زمان وقوع ناآرامی ها تا حد زیادی سکوت کرده است. اما این هفته او در نامه ای باز به آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، سخنانی را مطرح ساخت. او از نیاز به "اصلاحات اساسی" سخن گفت و پیشنهاد داد که ریاست قوه قضائیه تغییر کند. وی همچنین خواستار انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شد.
در حقیقت به نظر می رسد پیام او به سیستم این است که اگر نگذارید من در قدرت باشم و من را بازی ندهید، بازی شما را به هم خواهم زد، حملات آقای احمدی نژاد عمدتا جناح محافظه کار، از جمله صادق لاریجانی و علی لاریجانی را هدف قرار می دهد که به ترتیب ریاست قوه قضاییه و مقننه را بر عهده دارند. وی در شرایطی این سخنان را مطرح می کند که ایران اکنون در یکی از حساس ترین برهه های خود قرار دارد و با موضوعات بین المللی و داخلی گوناگونی دست و پنجه نرم می کند.

اسحاق جهانگیري، معاون اول رئيس جمهور ايران، به Financial Times گفت: "موضوع آقای احمدی نژاد کمی پیچیده است." "او در حد و اندازه ایجاد یک بن بست برای سیستم نیست. اما من نیز تعجب می کنم که چرا با او برخورد نمی شود. "

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات، در سال گذشته گفت که کشور زیان های بسیاری از تصمیمات احمدی نژاد متحمل شده است و هیچ کس نمی تواند منکر آن گردد. وی افزود که هفت مورد علیه رئیس جمهور سابق برای "نقض حقوق مالی" وجود دارد که پنج مورد آن مربوط به حوزه نفتی است.
برخی از ایرانیان بر این باورند که حملات آقای احمدی نژاد تلاش برای از بین بردن هرگونه اقدام دادگاهی علیه وی است. رئیس جمهور پیشین هرگونه تخلف را رد کرده و گفته است که دولت او "پاک ترین" بوده است.
"قصد آقای احمدی نژاد این است که خود را از تمام اتهامات مبرا سازد و برای این کار از مطرح ساختن هیچ اتهامی ابایی ندارد. این در حالی است که بسیاری از ایرانی ها معتقدند که ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد در تاریخ جمهوری این کشور فاجعه بارترین دوره است به طوری که کشور به یک رکود عمیق رسید و از بسیاری از کشورهای دیگر جدا شد.
به هر روی هدف اصلی احمدی نژاد همین بازگشت به قدرت است هرچند که بسیاری از تحلیلگران اصلاح طلب و محافظه کار معتقدند که آقای احمدی نژاد حمایت کمی از جانب مردم دارد، اما به هر حال با این حرف ها فضا را متشنج می کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy