Sunday, Feb 25, 2018

صفحه نخست » روایت روزنامه جمهوری اسلامی از جلسه مجمع تشخیص در روز غیبت احمدی نژاد

JINP_022518.jpgاعضا به این جمع بندی رسیدند که احمدی نژاد صلاحیت عضویت در مجمع را ندارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اعتراض به سخنان و مواضع محمود احمدی نژاد، به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام هم کشیده شد.
دیروز چندین نفر از اعضاء این مجمع در جلسه رسمی، طی سخنانی مطالب مطرح شده در نامه احمدی نژاد به رهبری را خلاف دانستند و خواستار برخورد قانونی با او شدند. در این جلسه بعضی از اعضاء به این جمع بندی رسیدند که وی صلاحیت عضویت در مجمع را ندارد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

روز گذشته سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام به حذف بخش زندگینامه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرد که این اقدام با واکنش گسترده‌ای در فضای مجازی مواجه شد. پس از انتشار این خبر توسط برخی خبرگزاری‌ها این سایت، بخش مربوط به زندگینامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به حالت اول برگرداند.

انتقاد از روحانی و احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت در روز غیاب آنها

رادیو زمانه، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست شنبه پنجم اسفند این مجمع به انتقاد از رئیس‌جمهوری کنونی و پیشین ایران پرداخت. حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد همراه با سران دو قوه مقننه و قضائیه در این نشست غایب بودند. واکنش‌ محافظه‌کاران به نامه احمدی‌نژاد به رهبر ایران ادامه دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز گفت:

متاسفانه برخی مواقع شاهد رفتارهایی خارج از چارچوب دین و قانون از کسانی هستیم که در کشور مسئولیت و اختیارات داشته و یا دارند. کسانی که می بایست پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خود در قبال مردم و کشور و نظام باشند، مطالبی را مطرح می کنند که خوراک تبلیغی دشمنان و رسانه های معاند بیگانه را فراهم می کند.

این موضع از سوی دیگر محافظه‌کاران ایران نیز در حال تکرار است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز شنبه به جمع منتقدان احمدی‌نژاد پیوست و گفت که

کسانی که خود مسبب مشکلات کشور محسوب می‌شوند، امروز که برخی متهمان تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند، در مقام دایه مهربان‌تر از مادر هجمه‌های خود را به دستگاه قضایی تشدید کرده‌اند.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما هم شنبه در سخنانی با اشاره به نامه احمدی‌نژاد گفت که «اولین بار آقای کروبی در انتخابات از واژه "مهندسی" استفاده کرد». او در ادامه گفت که به «مهندسی خوب و مهندسی بد» معتقد است.

انتقاد رضایی از رفراندوم

محسن رضایی در دیگر بخش سخنانش با اشاره به سخنان روحانی در مراسم حکومتی ۲۲ بهمن درباره رجوع به اصل ۵۹ قانون اساسی و برگزاری رفراندوم گفت که طرح این موضوع «در روزی که سیل خروشان ملت ، سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته اند» صحیح نبوده است.

او از مسئولان دولتی خواست که «به جای طرح موضوعات فرعی» به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

روحانی ۲۲ بهمن به اصل ۵۹ قانون اساسی، اصل مربوط به برگزاری «همه‌پرسی» اشاره کرد و آن را راه‌حل قانون اساسی ایران برای حل اختلاف بین جناح‌های سیاسی دانست. اما مشخص نکرد در چه زمینه‌ای این همه‌پرسی باید برگزار شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy