Monday, Feb 26, 2018

صفحه نخست » نمایندگان مجلس به اوین نمی‌روند

Evin.jpgتابناک - اکنون پس از حدود یک ماه، بار دیگر موضوع بازدید از زندان اوین مطرح شده و به به ادعای یکی از خبرگزاری‌ها، چند تن از نمایندگان مجلس پس از وقایع اخیر و ماجرای دراویش دوباره درخواست بازدید از زندان اوین کرده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با رد این خبر می‌گوید: موضوع بازدید از زندان اوین اصلا مطرح نیست و نماینده‌های کمیسیون قضایی بر طبق توافقی که با سازمان زندان‌ها صورت گرفته، قرار است روتین از زندان‌های کشور بازدید کنند.

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: درخواستی از سوی نمایندگان برای دیدار دوباره از زندان اوین داده نشده و چنین چیزی در کمیسیون ـ تا کنون و بعد از دیدار اول ـ مطرح نشده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه صبح امروز برخی رسانه‌ها خبر بازدید دوباره از زندان اوین را از قول شما داده بودند، گفت: اصلا بحث اوین نیست. توافقی بین رئیس کمیسیون قضایی و سازمان زندان‌ها شده و رئیس سازمان زندان‌ها گفتند که نمایندگان کمیسیون هر زمان بخواهند، می‌توانند بازدید کنند؛ اما به شرطی که تنها از کمیسیون قضایی باشند.

این نماینده مجلس افزود: کمیسیون قضایی بعد از تعطیلات و فعال شدن دوباره کمیسیون قصد دارد دوره‌ای از زندان‌ها بازدید کند؛ بازدید از زندان تهران، زندان قزل‌حصار و آگاهی شاپور. همچنین قرار است این بازدیدها جزو برنامه‌های عادی و روتین ما باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که دیدارهای جدید ارتباطی به وقایع اخیر ندارد، گفت: نه این دیدارها صرفا برای رسیدگی به مشکلات و مطالعات انتقال زندان‌ها که در برنامه ششم توسعه تأکید شده است و مواردی از این دست صورت خواهد گرفت.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که اولین زندان بعد از دیدار نمایندگان از زندان اوین کجا خواهد بود، گفت: امیدواریم قبل از سال از زندان حسن آباد بازدیدی داشته باشیم؛ بنابراین، اساسا صحبتی از زندان اوین در کمیسیون نشده و قرار است نماینده‌ها در هفته‌های آتی به زندان حسن آباد بروند و بازدید کنند.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا بازدید از زندان حسن آباد و یا هر زندان دیگر، ارتباطی با ماجرای دراویش دارد یا نه، گفت: نه هیچ ارتباطی ندارد. اینها انسان‌های منحرف و خطاکاری هستند که مردم را بازیچه دست خود کردند و با یک مذهب منحرف و افراطی، سعی کردند که آشوب ایجاد کنند و خسارات زیادی به بار آورده‌اند و چند تن از سربازها را شهید کردند.

وی ادامه داد: ما هیچ دیداری با این افراد نخواهیم داشت. اینها باید محاکمه شوند و به مجازات اعمال خود برسند. کمیسیون قضایی مجلس به این موضوع ورود نمی‌کند و این افراد باید به سزای خطاهای خود برسند.

وی درباره دیدار با سایر زندانیان نیز گفت: طیعی است که وقتی نماینده‌ها به زندان می‌روند با سایر زندانی‌ها هم دیدار می‌کنند. حالا شاید در بین اینها زندانی‌های سیاسی و عادی هم باشند، ولی به هر حال ما با همه دیدار می‌کنیم. در واقع وقتی وارد زندان می‌شویم از همه بخش‌ها بازدید می‌کنیم؛ البته من فکر نمی‌کنم که حسن آباد زندانی سیاسی داشته باشد، ولی به هر حال ما نگاه می‌کنیم و اگر باشد رسیدگی می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا از دراویش کسی هم در زندان حسن آباد است یا نه نیز گفت: اطلاعی ندارم، گمان نکنم کسی را به آنجا انتقال داده باشند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy