Tuesday, Feb 27, 2018

صفحه نخست » صادق زیباکلام از دانشگاه آزاد اخراج شد

zibakalam_022718.jpgرادیو زمانه - صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب بدون اعلام دلیل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اخراج شد.

صادق زیباکلام به‌شکل پاره‌وقت و به مدت ۱۰ سال در دانشگاه آزاد تدریس می‌کرد.

زیباکلام سه‌شنبه ۸ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت نه اخراجش از دانشگاه آزاد به او ابلاغ شده و نه دلایل آن. او پس از آن‌که متوجه پرداخت نشدن حقوق ماهیانه‌اش شده از اخراجش باخبر شده است.

صادق زیباکلام از اصلاح‌طلبانی است که نسبت به وضع موجود مواضع انتقادی دارد اما همواره تلاش کرده که این مواضع را در چارچوب خطوط قرمز جمهوری اسلامی بیان کند.

او گفته است که نمی‌داند اخراجش از دانشگاه آزاد «بخشی از جریان اخراج اساتید دگراندیش از این دانشگاه است یا خیر».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او همچنین اعلام کرده که می‌خواهد علیه دانشگاه آزاد به وزارت کار شکایت کند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: من فکر می‌کنم که اگر در این 25 سال در دامداری و مرغداری کار می‌کردم الآن شأن بیشتری برایم قائل می‌شدند.

زیباکلام افزود: من تنها استاد اخراجی دانشگاه آزاد نیستم و تعداد قابل‌توجهی از اساتید را کنار گذاشته‌اند. البته یک مسئله هست اینکه دانشگاه آزاد عملاً با کثرت اساتید مواجه شده است نه به‌واسطه اینکه اساتیدی را استخدام کردند بلکه به دلیل تقلیل تعداد دانشجوها چون خیلی از واحدهای دانشگاه آزاد اساساً مقرون‌به‌صرفه اقتصادی نیست و به همین خاطر یکسری واحدها را در هم ادغام کرده‌اند و از بهمن‌ماه هم عذر اساتید را خواسته‌اند.

او ادامه داد: ولی وقتی دقیق‌تر به موضوع نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که همه علت به مسائل اقتصادی برنمی‌گردد چون اساتیدی را کنار گذاشته‌شده‌اند که خیلی مثل مدیریت دانشگاه آزاد فکر نمی‌کنند. رویکردشان در خیلی از مسائل با رویکرد حکومت یکسان نیست؛ بنابراین به‌نوعی تسویه سیاسی صورت گرفته است و آن‌هایی که نگاه و رفتارشان با حکومت سازگاری دارد، به کارشان ادامه می‌دهند.

علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی در شهریورماه سال جاری گفته بود که اجازه نمی‌دهد استادانی با «چهره اسلامی» وارد دانشگاه شوند و سپس کار ضد اسلامی انجام دهند.

او با اعلام این‌که استادانی که در دانشگاه آزاد تدریس می‌کنند، می‌بایست در چارچوب نظام باشند، گفته بود: «هر کسی نمی‌خواهد در این چارچوب باشد نیاید، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم.»

با مرگ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین هیئت امنای دانشگاه آزاد و رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۹ دی ۱۳۹۵، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، علی ولایتی، مشاور خود در امور بین‌الملل را به سرپرستی هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزید و ولایتی نیز همفکران خود را به سمت‌های مختلف این دانشگاه منصوب کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy