Monday, Mar 5, 2018

صفحه نخست » درگیری فیزیکی در انتقال جعبه سیاه هواپیمای آسمان

8C570275-F487-41FF-8469-3A65F2C0ED78.jpeg

رادیو فردا - به دنبال تایید خبر پیدا شدن جعبه سیاه پرواز تهران‌- یاسوج٬ یک نماینده مجلس از «اعمال فشار گروهی» به استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد برای جلوگیری از واگذاری جعبه سیاه به دادستانی دنا و «درگیری فیزیکی» در این ارتباط خبر داد.

آن‌طور که بهرام پارسایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا بیان کرده، «این افراد می‌خواستند پیش از رویت دادستانی، جعبه سیاه را به تهران منتقل کنند».

وی افزود: «گروهی سعی داشتند به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعمال فشار کنند تا جعبه سیاه از مسیر دادستانی دنا منتقل نشود و این مسئله به درگیری فیزیکی هم منجر شد. آنها می‌خواستند قبل از رویت دادستانی جعبه سیاه را به تهران ارسال کنند که خوشبختانه موفق نشدند».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرده که «جدیت مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد٬... نهایتا منجر به تحویل جعبه سیاه به دادستانی شد».

پارسایی به هویت این افراد و علت تلاش آنها برای ارسال مستقیم جعبه سیاه هواپیمای شرکت آسمان به تهران٬ اشاره‌ نکرده است.

به گفته این نماینده٬ وی و یکی از کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ نیز از «سوی کمیسیون به سازمان هواپیمایی معرفی شدیم تا بر تمام مراحل رسیدگی سقوط هواپیما بخصوص بازخوانی جعبه سیاه نظارت داشته باشیم».

۱۲ اسفند و پس از انتشار اخباری مبنی بر یافتن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده، سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا در بیانیه‌ای اصالت تصاویر منتشر شده از جعبه سیاه هواپیمای سانحه از سوی اعضای گروه تجسس را تایید نکرد و گفت که پس از رویت جعبه سیاه و ارزیابی آن٬ اعلام نظر خواهد کرد.

C16454FD-C75C-403B-A0BC-67CC77EBB019.jpeg

بهرام پارسایی با اشاره به این موضوع نیز گفته است: «این مسئله برای ما جای سوال دارد و موجب ایجاد نگرانی می‌شود. البته جعبه سیاه صددرصد سالم تقدیم دادستانی شده و بقیه پیگیری‌ها انجام خواهد شد».

با این حال به گزارش رسانه‌ها در ایران٬ رضا جعفرزاده٬ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری پیدا شدن جعبه سیاه این هواپیما را تایید کرده و گفته که اطلاعات مربوط به این جعبه در اختیار مقام‌های قضایی قرار گرفته است.

آقای جعفرزاده همچنین افزوده که «پس از طی شدن مراحل قانونی تایید جعبه سیاه برای بررسی اطلاعات نهایی این جعبه در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار خواهد گرفت تا اطلاعات موجود در آن به طور دقیق بررسی شده و علت حادثه سقوط مشخص شود».

گزارش دیگری به نقل از محمد سعید شرفی٬ مدیر دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی نیز حاکی است که احتمال انتقال جعبه سیاه این هواپیما به فرانسه نیز وجود دارد.

پیشتر٬ حسن رضایی‌فر٬ رئیس کمسیون بررسی سانحه پرواز تهران‌- یاسوج گفته بود که کارشناسان فرانسوی متخصص جعبه سیاه٬ به کشورشان باز می‌گردند و «عملیات تفحص جعبه سیاه هواپیما توسط افراد حاضر در منطقه» انجام می‌شود.

این مقام مسئول٬ احتمال پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه را «بسیار ضعیف» دانسته و گفته که پس از کشف جعبه سیاه٬ اطلاعات آن برای متخصصان فرانسوی ارسال خواهد شد.

پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه پروازی٬ هشت صبح روز ۲۹ بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد و پس از ۵۵ دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد.

اندکی بعد اعلام شد که این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اصفهان در ۲۰ کیلومتری فرودگاه یاسوج سقوط کرده است.

این هواپیما که ۲۵ سال عمر داشت٬ هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت٬ به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy