Thursday, Mar 1, 2018

صفحه نخست » پوتین: در صورت حمله اتمی به متحدانمان بی‌درنگ پاسخ می‌دهیم

putin_030118.jpgرادیو فردا - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه،روز پنجشنبه،اول مارس، گفت در صورت حمله اتمی به این کشور یا متحدانش، روسیه بلافاصله پاسخ خواهد داد.

ولادیمیر پوتین، در برابر شورای فدرال، در مورد راهبرد اتمی کرملین گفت: «ما هرگونه استفاده از سلاح‌‌های اتمی علیه روسیه یا متحدانش را حمله‌ اتمی به خاک روسیه تلقی کرده و بلافاصله پاسخ خواهیم داد.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین تصریح کرد اگر حمله با سلاح‌های متعارف هم موجودیت روسیه را به خطر بیندازد، مسکو حق استفاده از سلاح‌های اتمی را برای خود محفوظ می‌داند.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود برای قانونگذاران این کشور اعلام کرد، که روسیه مجموعه‌ای از سامانه‌های هسته‌ای و از جمله یک موشک قاره‌پیما مافوق صوت و رادارگریز آزمایش کرده است.

این سامانه موشک بالیستیک به گفته ولادیمیر پوتین «سارمات» نام دارد و بیش از دویست تن وزن آن است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه برد این موشک از سامانه‌های پیشین بیشتر است، گفت: «هیچ سامانه ضدموشکی نمی‌تواند آن را رهگیری کند.»

زیردریایی‌های بدون سرنشین با قابلیت حمل بمب‌های اتمی، ساخت موشک اتمی کروز جدید از دیگر سلاح‌هایی بود که ولادیمیر پوتین به‌کارگیری آن را در ارتش روسیه اعلام کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تصریح کرد که موازنه با قدرت نظامی آمریکا، به‌کارگیری سلاح‌های نوین را برای این کشور ضروری ساخته است.

وی خروج آمریکا از پیمان موشک‌های ضدبالستیک در سال ۲۰۰۲ را دلیل نوسازی تسلیحات روسیه عنوان کرد و گفت: «آنها گمان می‌کردند که ما هرگز قادر نخواهیم بود که به لحاظ اقتصادی، نظامی احیا شویم به خاطر همین نظر ما را جدی نمی‌گرفتند.»

مواضع پوتین در حالی است که وزارت دفاع آمریکا، در ماه ژانویه چین و روسیه را «چالش اصلی برای رفاه و امنیت» آمریکا در سال ۲۰۱۸ دانسته بود.

جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا، هنگام ارائه راهبرد دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که دیگر ایالات متحده همچون گذشته در زمین، دریا، فضا و فضای سایبری مانند گذشته بی‌رقیب نیست.

به گفته جیم متیس چالش‌های نوین آمریکا در وهله اول از جانب قدرت‌های بزرگ است نه تروریسم».

وزیر دفاع آمریکا بدون نام بردن از روسیه یا کشور دیگری گفته بود: «برای آنها که تجربه آمریکا در دموکراسی بخواهند تهدید کنند: اگر ما را چالش کنید، طولانی‌ترین و بدترین روزتان را خواهید دید.»

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، سخنرانی سالانه ولادمیر پوتین در برابر نمایندگان پارلمان فدرال معمولا در ماه دسامبر برگزار می‌شود. برخی از تحلیلگران معتقدند که آقای پوتین از برگزاری این سخنرانی در ماه مارس برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده است.

ولادمیر پوتین شرکت در مناظره تلویزیونی با دیگر کاندیداها را نپذیرفته است.

تحلیلگران می‌گویندکرملین از عدم استقبال شرکت رای دهندگان در انتخابات نگران است. انتخابات قرار است روز ۱۸ مارس، در چهارمین سالگرد الحاق شبه‌جزیره کریمه توسط روسیه برگزار شود. جامعه جهانی این تصمیم مسکو را محکوم کرده و روسیه هدف تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته ولی هواداران پوتین به شدت از این تصمیم کرملین استقبال کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy