Friday, Mar 2, 2018

صفحه نخست » فیفا: ایران قول داد به زودی به زنان اجازه ورود به ورزشگاه بدهد

FIFA_030518.jpgبی بی سی - جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، می‌گوید حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به او قول داده که با لغو ممنوعیت کنونی، زنان ایرانی "به زودی " اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را پیدا کنند.

آقای اینفانتیو جزئیات این وعده را روشن نکرده است.

رئیس فیفا در حالی از وعده مقام‌های ایرانی برای ورود زنان به ورزشگاه می‌گوید که سفری به تهران داشته و با مقام‌های ارشد ایرانی، از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش دیدار کرده است.

همزمان با سفر جانی اینفانتیو به ایران، که با حضور او در مسابقه استقلال-پرسپولیس نیز همراه بود، ۳۵ زنی که برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه رفته بودند بازداشت شدند. بنا به گزارش‌ها این زنان پس از چند ساعت آزاد شدند.

پیش از این گزارش شده بود که یک هدف اصلی سفر آقای اینفانتینو به ایران، حل مشکل ورود زنان به استادیوم‌ها بوده است.

رئیس فیفا در کنفرانسی با موضوع عدالت و دسترسی برابر، گفت در سفرش به ایران دیده است که اشتیاق فراوانی به فوتبال هست، اما در این کشور قوانینی هم هست.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او گفت: "در برخورد با این قوانین دو راه داریم، یکی اینکه محکوم و متهم کنیم و به روابط پایان دهیم و یکی هم اینکه با رهبرانشان صحبت کرده و آنها را قانع کنیم."

آقای اینفانتینو گفت: "من راه دوم را انتخاب کردم و به تهران رفتم. روحانی قول داد، اما گفت در کشورهای ما این امور کمی زمان می‌برد."

رئیس فیفا گفت اعطای حق رای به زنان سوئیسی هم "کمی زمان برد".

مقام‌های ایرانی در دولت‌های مختلف پیش از این هم وعده رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال را داده‌اند، اما تاکنون اقدام عملی موفقی در این زمینه انجام نشده است.

حدود دو سال پیش شهیندخت مولاوردی، معاون وقت رئیس جمهور در امور زنان، گفت دولت آقای روحانی "به احترام مراجع" از پیگیری این مساله صرف نظر کرد.

ممنوعیت ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها در حالی اعمال می‌شود که زنان غیرایرانی در برخی مسابقه‌های بین‌المللی فوتبال اجازه حضور در سکوی تماشاچیان استادیوم‌ها را داشته‌اند.

در ورزش‌هایی مانند والیبال و بسکتبال به زنان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه‌ها داده شده است، هرچند این حضور نیز همیشگی نبوده و گاهی آنها از ورود به ورزشگاه‌ها منع شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy