Tuesday, Mar 6, 2018

صفحه نخست » سخنرانی نتانیاهو: جلوی ایران را خواهیم گرفت! + ویدئو

aipac_030618.jpgبی بی سی - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته است که ایران می خواهد پایگاه های نظامی خود در سوریه را دائمی و کارخانه های اسلحه سازی را به داخل سوریه منتقل کند تا از فاصله نزدیک تری به اسرائیل حمله کند؛ اما ما جلوی ایران را خواهیم گرفت.

آقای نتانیاهو گفته: "ایران می خواهد نیروی هوایی و دریایی خود را هم به سوریه منتقل کند و کارخانه های اسلحه سازی در لبنان و سوریه راه بیندازد اما ما اجازه این کار را به ایران نمی دهیم".

نخست‌وزیر اسرائیل که به آمریکا سفر کرده امروز ۱۵ اسفند (ششم مارس) در کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (ایپک) سخنرانی کرده است. ایپک بزرگ ترین گروه لابی طرفدار اسرائیل در آمریکاست.

او در این سخنرانی به طور مفصل از ارتش آمریکا در تجهیز ارتش اسرائیل تمجید کرد و گفت که اسرائیل در قوی‌ترین شرایط نظامی تاریخ خود قرار دارد.

آقای نتانیاهو گفته قبل از توافق هسته ای بین ایران و قدرتهای جهانی موسومی به برجام هشدار داده بودم که رژیم ایران مکررا به جامعه بین‌الملل دروغ گفته و با برداشتن تحریم ها مصالحه‌جوتر نمی شود، بلکه سیاست تهاجمی تری در پیش خواهد گرفت.

نخست وزیر اسرائیل گفت که پیش بینی او محقق شده و ایران اکنون "وضعیتی سیاه در خاورمیانه" ایجاد کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او به ملاقات های اخیرش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در واشنگتن اشاره کرد و گفت که آقای ترامپ هم روشن کرده که ایران مسلح به سلاح هسته ای را نمی‌پذیرد.

نخست وزیر اسرائیل گفته است که اگر به گفته او "نارسایی های کشنده" برجام رفع نشود، آقای ترامپ تحریم های هسته‌ای علیه ایران را بر می‌گرداند.

رئیس جمهور آمریکا اوایل زمستان سال جاری فرمان تعلیق تحریم های هسته ای بر مبنای توافق برجام را بار دیگر امضا کرد اما گفت که اگر الحاقیه ای از جمله درباره فعالیت های موشکی ایران به این توافق اضافه نشود، این آخرین باری است که این فرمان را امضا می کند.

عملی شدن تهدید آقای ترامپ به معنی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است که دو سال از زمان اجرای آن می گذرد. اروپایی ها از زمانی که آقای ترامپ برای عملی کردن تهدید خود مهلت تعیین کرده، فشار بر ایران را بر سر برنامه موشک های بالستیک این کشور افزایش داده‌اند.

آقای نتانیاهو تلاش کرد در این سخنرانی میان حکومت ایران و شهروندان ایرانی تمایز قائل شود و تاکید داشت که "ما در مواجهه با تهاجم ایران باید مردم این کشور را به یاد داشته باشیم".

نخست وزیر اسرائیل گفت که "زنان در ایران به دلیل برداشتن حجاب به زندان می افتند و حکومت ایران دانشجویان را به ضرب گلوله از پای در می آورند ما در ایمن وضع در کنار همه ایرانیانی که به دنبال آزادی هستند، ایستاده‌ایم".

آقای نتانیاهو یک روز پیش در دیدار رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، ایران را "بزرگترین چالش" پیش روی دو کشور خوانده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy