Wednesday, Mar 7, 2018

صفحه نخست » نامه سرگشاده قهرمانان کشتی به حسن روحانی

wrestling_030618.jpgرسول تنهاست...

ایران وایر

امروز نامه‌ای سرگشاده به‌دست «حسن روحانی» رسید که پای آن را «اعضای کمیسیون ورزشکاران کشتی کشور» امضا زده بودند. این کمیسیون شامل «قهرمانان جهان و المپیک» می‌شود.

امضاکنندگان این نامه، از رئیس‌جمهور ایران خواسته‌اند شرایط برای بازگشت «رسول خادم» به فدراسیون کشتی فراهم شود. خادم از چهارشنبه نهم اسفندماه که از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا داد، تا امروز در فدراسیون کشتی حاضر نشده است. رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران، به دلیل آنچه ناتوانی‌اش در دروغ گفتن عنوان کرده، از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا داده بود. مسئله رقابت نکردن با ورزشکاران اسرائیلی، مهم‌ترین دلیل استعفای او بود.

استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، واکنش‌هایی متفاوت را در پی داشت. «محمدرضا داورزنی» معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، با استعفای رسول مخالفت کرد، اما سردار «داود آذرنوش» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور خطاب به رسول خادم گفت: «مبارزه با ورزشکاران اسراییل در هر رشته ورزشی منتفی بوده و خط قرمز نظام است.»

در نامه‌ای که «قهرمانان کشتی ایران» خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌اند، تأکید شده که صرف بازگشت رسول خادم کافی نیست. در بند اول این نامه آمده است: «بی‌شک راهکارهایی وجود دارند که ورزشکار ملی را در مواجهه با محرومیت‌های بین‌المللی محافظت کنند. این محرومیت‌ها دامان تمام رشته‌های ورزشی را خواهد گرفت.» امضاکنندگان این نامه به «حسن روحانی» گفته‌اند «ورزشکاران ایرانی در جاده‌ای یک طرفه به‌سوی محرومیت پیش می‌روند» و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند شرایط و خواسته‌های رسول خادم را بررسی و درک کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

هرچند در این نامه هیچ اشاره‌ای به نام «اسرائیل» یا رقابت با ورزشکاران اسرائیلی نشده است، اما تنها معضلی که کشتی و ورزش ایران را با خطر محرومیت و تعلیق روبرو کرده، دستور عدم رقابت با ورزشکاران اسرائیلی است.

طی ۳۵ سال اخیر، ورزشکاران ایرانی به دستور مقامات سیاسی از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی پرهیز کردند. از این مسئله به‌عنوان «حمایت از مردم مظلوم فلسطین» در رسانه‌های ایران یاد شده، درحالی‌که ورزشکاران و تیم‌های ورزشی فلسطین طی سال‌های گذشته در تمامی عرصه‌ها با ورزشکاران اسرائیلی رقابت کرده‌اند.

در بند دوم این نامه از رئیس‌جمهور خواسته‌شده بودجه‌های معوقه فدراسیون کشتی پرداخت شود. فدراسیون کشتی ایران، طی یک سال اخیر مورد غضب وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

امروز «محمدحسین حیدریان» ذی‌حساب و خزانه‌دار فدراسیون کشتی به ایسنا گفته است: «۴۰ درصد بودجه وزارت و ۵۰ درصد بودجه‌ای که کمیته المپیک باید به فدراسیون کشتی ایران پرداخت می‌کردند، هنوز به فدراسیون کشتی نرسیده است.» حیدریان در این گفت‌وگو با این ادعا که « بیش از هشتاد درصد بودجه فدراسیون بدون اینکه به‌حساب فدراسیون واریز شود، با ریش گرو گذاشتن مدیرانش، برای فعالیت‌های کشتی هزینه می‌شود و هرگز به‌دست فدراسیون نمی‌رسد» به رقابت‌های آسیایی جاکارتا اشاره‌کرده و گفته است: «ما فقط ۱۵ روز تا پایان سال زمان‌داریم و حتی نمی‌دانیم اردوی تیم‌های ملی را باید با کدام پول برگزار کنیم.»

همچنین «امیر توکلیان» قهرمان و پیشکسوت کشتی ایران که یکی از امضاکنندگان این نامه بود، گفته است: «ما برای رقابت با اسرائیل سر و دست نشکستیم. فقط می‌گوییم همان‌طور که در مورد مسائل سیاسی یک راهکار مانند برجام پیدا کردید، برای این مشکل هم راه‌حلی پیدا کنید.» توکلیان از مسئولین سیاسی کشور پرسیده «چقدر باید هزینه کنیم تا سرود ایران در قلب کشور آمریکا نواخته شود؟» اشاره او به قهرمانی‌های رسول خادم در کشور آمریکا بود.

در انتهای نامه‌ای که قهرمانان سابق و کنونی کشتی ایران برای حسن روحانی نوشته‌اند، تأکید شده «جامعه کشتی صادقانه مواضع و خواسته‌های خود را با رییس‌جمهور در میان گذاشت» و «خواسته‌های رسول خادم خواسته‌های ماست.»

کمیسیون ورزشکاران کشتی ایران، با تشکیل کمپینی در فضای مجازی همراه از ورزشکاران ایران خواسته به امضاکنندگان این نامه بپیوندند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy