Wednesday, Mar 7, 2018

صفحه نخست » لیلا حاتمی حق داشت در آلمان از مردم دفاع کند همانطور که خمینی در پاریس این حق را داشت

hamidJabli_030718.jpgدماوند، حمید جبلی، هنرمند سرشناس ایران با بازنشر سخنان یک مجروح جنگ ایران و عراق که در حمایت از لیلا حاتمی منتشر کرده بود؛ از حق لیلا حاتمی برای اظهارنظر درباره مسائل مرتبط با ایران خارج از مرزهای کشور، دفاع کرد.

48987455a.jpgعبدالرسول مرتضوی که از مجروحان جنگ ایران و عراق است در سخنان خود گفته بود: «همانگونه که امام خمینی حق داشتند در پاریس از وضعیت ایران سخن بگویند، لیلا حاتمی هم حق دارد در هر کجای جهان از مردمش دفاع کند.»

پیشتر، مادر و خواهر یکی از کشته شدگان سپاه در سوریه اعلام کرده بودند از لیلا حاتمی به علت حمایت از انقلاب دی ماه مردم ایران شکایت می‌کنند. تعدادی از نیروهای حزب‌اللهی و حتی اصلاح‌طلبان حامی دولت هم به شدت به لیلا حاتمی انتقاد کرده بودند.

پیش از حمایت حمید جبلی از سخنان لیلا حاتمی، پروانه معصومی بازیگر قدیمی از اظهارات حاتمی در خارج از کشور انتقاد کرده بود و یکتا ناصر از بازیگران سینمای ایران در پاسخ به معصومی از اقدام لیلا حاتمی حمایت و آن‌را حق طبیعی هر شهروند ایران دانسته بود.

لیلا حاتمی که اخیرا در جشنواره فیلم برلیناله در آلمان شرکت کرده، با اشاره به اعتراضات سراسری دی‌ماه در ایران از سرکوب معترضان ابراز تاسف و خشم کرد.

حاتمی در کنفرانس خبری فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی که در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش درآمد، گفته بود: «مایلم از این فرصت استفاده کنم و خشم و تاسف عمیق‌م را نسبت به نحوه برخورد اخیر با معترضان در ایران ابراز کنم.»

این هنرپیشه سرشناس سینمای ایران افزود: «متاسفم که در کشور من، اعتراض مردم به بهای جانشان تمام می‌شود.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در جریان انقلاب دی ماه مردم ایران، حدود ۳۰ نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy