Wednesday, Mar 7, 2018

صفحه نخست » بعد از تیم بدون مربی، این بار تیم بدون لیگ حریف تدارکاتی ایران برای جام جهانی

football_030718.jpgایران وایر - تیم ملی فوتبال ایران، در ادامه برنامه آماده‌سازی خود، جهت حضور در جام جهانی روسیه، روز ۲۶ اسفندماه مقابل «سیرالئون» قرار می‌گیرد. پیش‌ازاین قرار بود شاگردان «کارلوس کی روش» در تهران میزبان تیم ملی فوتبال لیبی باشند، اما «جمال الجعفری» رئیس فدراسیون فوتبال لیبی اوایل اسفندماه در گفت‌وگویی تلویزیونی، خبر از لغو این بازی دوستانه داد. او اعلام کرد به دلیل این‌که تیم ملی کشورش سرمربی ندارد، قادر به سفر به تهران برای دیدار با تیم ایران نیست.

امروز «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد سیرالئون جانشین لیبی شده است. تیمی که سرمربی نداشت و در رده ۹۹ رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال نشسته بود از بازی با ایران انصراف داد تا تیمی که در کشورش حتی لیگ فوتبال ندارد و در رده ۹۷ رده‌بندی فیفا است، حریف تدارکاتی تیم ملی ایران شود.

ابتدا سال ۲۰۱۲ لیگ سیرالئون به دلیل مشکلات شدید مالی در آستانه تعطیلی قرار گرفت که بازیکنان خودشان هزینه برگزاری مسابقات را فراهم کردند تا لیگ به‌پایان برسد. لیگ سال ۲۰۱۴ نیز به دلیل شیوع ویروس ابولا نیمه‌تمام ماند و پس‌ازآن دیگر لیگ این کشور برگزار نشد. آوریل سال ۲۰۱۷ سازمان لیگ فوتبال سیرالئون با فدراسیون فوتبال این کشور به توافق رسیدند تا لیگ را دوباره راه‌اندازی کنند، اما این تصمیم مشترک هنوز عملیاتی نشده است.

تمامی بازیکنان تیم ملی سیرالئون در لیگ کشورهای دیگر حضور دارند. «سولومون موریس» دروازه‌بان تیم ملی سیرالئون پیش‌ازاین عضو تیم «کوئویلی» در لیگ ۲ فرانسه بود و حالا با تیم «دیه‌په» فرانسه قرارداد دارد. کاپیتان این تیم با ۴۳ بازی ملی، عضو تیم زوریخ است که این تیم در سوپرلیگ سوئیس رقابت می‌کند. کشورهای گینه، ترکیه، فنلاند، اسکاتلند، ایسلند، آمریکا، اسلوونی، مولداوی، کویت، عربستان، قزاقستان، اتریش، کانادا و سوئد مقصد بازیکنان تیم ملی این کشور هستند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

آخرین بازی‌های دوستانه سیرالئون با تیم ملی سنگال بوده که در یک بازی به‌تساوی یک بر یک رسیده و در بازی دوم سه بر صفر شکست‌خورده است. تیم ملی این کشور برای حضور در جام ملت‌های سال ۲۰۱۹ آفریقا با تیم‌های غنا، کنیا و اتیوپی تلاش می‌کند که در اولین بازی خود موفق به شکست کنیا با نتیجه ۲ بر یک شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy