Friday, Mar 9, 2018

صفحه نخست » وزیر کشور: زنان همچنان حق ورود به استادیوم‌ها را ندارند

women-stadium.jpgدویچه وله: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، در ارتباط با حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال گفت برای تماشای بازی فوتبال این ممنوعیت همچنان جاری است. او به رغم وساطت فیفا خواستار آن شد که شهروندان این ممنوعیت را بپذیرند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، روز پنج‌شنبه (۱۷ اسفند / ۸ مارس) در ارتباط با حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال گفت: «برای تماشای بازی فوتبال این ممنوعیت همچنان جاری است و کسانی که به آنجا مراجعه کرده بودند پلیس مانع حضورشان در ورزشگاه شد.»

به گزارش ایسنا وزیر کشور ایران به این نکته نیز اشاره کرد که در رشته‌های دیگر ورزشی چون بسکتبال "وزارت ورزش با هماهنگی‌هایی که انجام داده" توفیقاتی داشته که زنان بتوانند "با رعایت شئونات" در ورزشگاه حاضر شوند. او گفت این امکان اما هنوز برای رشته فوتبال مردان وجود ندارد.

مسئولان فدراسیون بسکتبال ایران روز یکشنبه ۶ اسفند (۲۵ فوریه) از آزادی ورود زنان به ورزشگاه آزادی خبر دادند. خبر آزادی ورود زنان به ورزشگاه در آستانه دیدار بین دو تیم ملی بسکتبال ایران و عراق اعلام شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بی‌ثمر بودن کوشش‌های رئیس فدراسیون جهانی فوتبال

ادامه محرومیت زنان ایران از ورود به استادیوم‌های فوتبال در حالی است که جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، روز جمعه (۱۱ اسفند/ ۲ مارس) در زوریخ سوئیس اعلام کرده بود ممنوعیت ورود زنان هوادار فوتبال در ایران به استادیو‌م‌های ورزشی به‌زودی برطرف می‌شود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال سپس در سفر یک روزه خود به ایران پس از دیدار با حسن روحانی نیز اعلام کرد که موضوع منع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها از جمله مسائلی بوده که پیرامون آن گفت‌وگو شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان اینفانتینو در سفر خود به ایران موافقت روحانی با ورود زنان به استادیو‌م‌های فوتبال را به دست آورده بود.

رئیس فیفا روز پنجشنبه ۱۰ اسفند (۱ مارس) در تهران از ۸۶مین شهرآورد تهران در استادیوم آزادی تهران دیدن کرد. به رغم شایعات مربوط به رفع موانع حضور زنان در استادیوم آزادی، ماموران از ورود زنان هوادار تیم‌های پرسپولیس و استقلال به استادیوم جلوگیری کردند.

بنابر گزارش‌ها دست‌کم ۳۵ زن و دختر جوان به دلیل تلاش برای ورود به ورزشگاه آزادی بازداشت و ساعت‌ها در بازداشتگاه وزرا تحت‌نظر قرار گرفتند.

مخالفت روحانیون با ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی

وزارت ورزش دولت حسن روحانی پیشنهاد کرده بود که محلی برای حضور خانوادگی زنان در استادیوم‌های ورزشی آماده شود، اما روحانیون محافظه‌کار با این پیشنهاد نیز مخالفت کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید مقیم قم، روز چهارشنبه (۸ آذر / ۲۹ نوامبر) سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) در مسجد اعظم قم به شدت با آزادی ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی ایران مخالفت کرده و طرح موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها را "امری انحرافی" خوانده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری دانشجویی ایران (ایسنا) مکارم شیرازی تصریح کرده بود: «این طرح در دولت قبل نیز مطرح شد، اما هم رهبری و هم مراجع مخالفت کردند و باز هم متاسفانه برخی با وجود اطلاع از این کار به دنبال تصویب آیین‌نامه هستند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy