Sunday, Mar 11, 2018

صفحه نخست » آقای خامنه‌ای کاش شما هم مدتی در غرب زندگی کرده بودید، حمید فرخنده

Hamid_Farkhondeh.jpghamidfarkhondeh@hotmail.com

جناب آقای خامنه‌ای اگر شما هم مانند آقایان خاتمی و بهشتی مدتی در غرب زندگی زندگی کرده بودید شناخت بیشتر و بهتری از این جوامع داشتید و نه چنین سطحی در مورد زنان این کشورها قضاوت می‌کردید و نه چنین سهل به این مادران، همسران و دختران که اکثرا پابه پای مردان به کار مشغولند و در عین حال بیشتر کارهای خانه و مراقبت و پرورش فرزندان نیز بر دوش آنان است، توهین می‌کردید.

ظاهرا شما گمان می‌کنید اگر خانم‌ها باحجاب باشند جلوی روابط زنان و مردان در جامعه گرفته می‌شود. همچنانکه می‌پندارید منع فروش علنی یا قانونی مشروبات الکلی مانع مصرف گسترده آن می‌شود. اما نه حجاب مانعی بر رابطه مردان و زنان است و نه غیرقانونی بودن خرید فروش مشروبات الکلی مانع ایجاد بازار گسترده زیرزمینی و دسترسی راحت و اعتیاد وسیع به مشروبات الکلی است. این را حتی آمار و اخباری که هر از چندی از سوی نهادهای رسمی و امنیتی کشور اعلام می‌شود، نشان می‌دهد. آیا شما به این فکر کرده‌اید که چرا در زمان شاه که خرید و فروش مشروبات الکلی آزاد بود و حجاب اجباری نبود نه از اعتیاد گسترده به الکل خبری بود و نه بی حجابان در حد "بدحجابان" امروز که دهن کجی بزرگی به حجاب مورد نظر شماست، در انظار عمومی ظاهر می‌شدند؟ به نظر می‌رسد دغدغه شما در این موارد بیشتر حفظ ظاهر است تا خلوص باطن. یعنی نوعی نفاق و دورویی اجتماعی و فرهنگی که متاسفانه شما و نظامی که رهبری آن را به عهده دارید، در برقراری و گسترش آن بسیار موفق بوده‌اید. بجز مشکلات و فشارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بعنوان عوامل گسترش اعتیاد، فساد و فحشا در جامعه، گوشه هایی از حقیقت نیز در این حدیث هست که " الانسان حریص علی ما منع".

آقای خامنه‌ای، آیا واقعا این چنین جامعه‌ای بود که شما و دیگر روحانیون قبل از انقلاب بر منابر آن را ترغیب و موعظه می‌کردید؟ شما و روحانیان همفکر شما اصولا در ایران و در مقاطع مختلف سه برنامه برای جامعه داشتید. قبل انقلاب در هر مسجد و منبر مردم را به اخلاق و تقوا دعوت می‌کردید. در آستانه انقلاب وعده عملی کردن پیام الهی مبنی بر مسلط کردن مستضعفین یا کوخ نشینیان به مثابه وارثان زمین بر کاخ نشینان و طاغوتیان می‌دادید و نهایتا بعد از انقلاب نیز طرح برقراری حجاب اجباری را عملی کردید. با تصاحب قدرت سیاسی و رسیدن روحانیت به منابع ثروت، تقوا کالایی نایاب در میان آنان شد و بزرگترین بی اخلاقی‌ها و خلف وعده‌ها را مردم از آنها دیدند. چهل سال بعد از برقراری نظام جمهوری اسلامی و ۲۵ سال بعد از رهبری شما نه تنها ضریب جینی که مقیاسی برای تعیین میزان تفاوت میان فقیر و غنی است افزایش یافته، کوخ نشینان، به جز قشری برگزیده، نه تنها کاخ نشین نشدند که به زیر خط فقر نیز سقوط کردند. حجاب اجباری است، اما بجز در نهادها و صدا و سیمای نظام از آن حجاب اولیه خبری نیست. بخش مهمی از نسل جوان ایران با ابتکار و گاه برای مخالفت با حجاب تحمیلی شما، چنان آن پوشش زمخت را دستکاری و مثله کرده که مدتهاست از آن حجاب اجباری اولیه مورد نظر شما نه تنها چیز زیادی باقی نمانده که ضد آن هم شده و برخی متدینین و طرفداران حجاب اختیاری از آن بعنوان "بدحجابی" نام می‌برند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

جناب آقای خامنه‌ای، اخیرا برای تحقیر و تخفیف کار بزرگ دختران شجاعی که حجاب سیاه از سر برداشتند و پرچم سفید برافراشتند گفتید که کارشان "حقیر" است. شما اصولا هرگاه می‌خواهید کاری بزرگ و مهم را کوچک و بی اهمیت جلوه دهید از این صفات یا عبارات استفاده می‌کنید. جنبش سبز را "کاریکاتور انقلاب اسلامی" خواندید. حمله داعش به مجلس در قلب تهران و آرامگاه آیت الله خمینی را "ترقه بازی" نامیدید و جنبش اعتراضی دی ماه امسال را علیرغم قبول حق اعتراض، توطئه دشمنان خارجی و تلاش عده‌ای فریب خورده خواندید. اگر این امور به زعم شما این چنین کوچک و حقیر هستند چرا به تحلیل آنها می‌پردازید و درباره‌شان صحبت می‌کنید؟ حرکت دختران خیابان انقلاب اگر چنین حقیر است چرا "خواص" مورد نظر شما را تحت تاثیر قرار داده است؟ نه کارهای کوچک با مهم خواندن آنها بزرگ می‌شوند و نه کارهای بزرگ با تحقیر کردن، خوار می‌گردند.

حتما در بولتن‌های درونی مخصوص مسئولان و سران نظام و در گزارش هایی که سربازان گمنام امام زمان به شما می‌دهند از گسترش فساد، اعتیاد، فقر، فحشا و پایین آمدن سن خودفروشی در نظام چهل ساله اسلامی، بخصوص در سال‌های رهبری خود، باخبر هستید. البته شما مسئول همه مشکلات کشور نیستید، اما قطعا سهم و مسئولیت بسیار مهمی در مصائبی که بر مردم ایران رفته و می‌رود دارید. بیایید بجای ادامه تلاش برای حفظ ظاهر اسلامی و ادامه فسادِ باطنِ انسانی و توهین به زنان کشورهای غربی چراغی در خانه دردمندان و زخم خورده‌های مملکت خویش روشن کنید. بیایید برای تخفیف درد مردم، مزاحم اصلاحات، دولت منتخب و سپردن کارها به کاردان‌ها و متخصصان نشوید، خود نیز از آن ضرر نمی‌کنید. چنانکه حتی اگر حداقل با آقای حداد عادل که از نزدیکان و همفکران شما هستند مشورت کرده بودید چنان ناشیانه درباره زبان انگلیسی صحبت نمی‌کردید. نزدیک به دو سال پیش در مذمت ترویج زبان انگلیسی در مدارس کشور ازجمله گفتید: "زبان خارجی را باید بلد بود امّا زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. " این درحالیست که در همه دنیا از جمله در کشورهایی که زبان‌های مهم و شناخته شده‌ای دارند مانند فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز زبان علم انگلیسی است و بسیاری از منابع علمی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به زبان انگلیسی خوانده و منتشر می‌شود.

آقای خامنه‌ای، می‌گویند اگر می‌خواهید از سلامت یک جامعه باخبر شوید به سراغ قوه قضائیه آن بروید. هرچه قوه قضائیه کشوری مستقل تر باشد میزان سلامت آن جامعه بیشتر است. خود شما چند روز پیش اعتراف کردید که در برقراری عدالت موفق نبوده‌اید. بیایید از همین قوه قضائیه شروع کنید. بسیاری البته از شما قطع امید کرده‌اند. اما احول انسان و قلب او در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌تواند متحول گردد به بهترین و نیکوترین حالات. عیدتان مبارک!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy