Monday, Mar 12, 2018

صفحه نخست » وزیر کار دولت روحانی بار دیگر رای اعتماد گرفت

Ali_Rabiei.jpgرادیو فردا ـ نمایندگان مجلس ایران در جلسه روز سه‌شنبه، ۲۲ اسفندماه، با ۱۲۶ رای موافق، ۱۲۴ رای مخالف، دو رای ممتنع و یک رای باطله از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر با استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کرده و بار دیگر به او رای اعتماد دادند.

مجلس در جلسه عصر روز سه‌شنبه همچنین موضوع استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی را بررسی خواهد کرد.

«ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی»، «بیمه نبودن هواپیمای شرکت آسمان که در بهمن‌ماه سقوط کرد»، «عدم توجه به اشتغال»، «حادثه نفتکش سانچی» و«طرح تحول سلامت» از جمله دلایلی بود که نمایندگان استیضاح‌کننده برای مخالفت خود با آقای ربیعی بیان کرده بودند.

تعدادی از نمایندگان مخالف همچنین مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متهم کرده بودند که برای انصراف نمایندگان از استیضاح به آنان پیشنهادهای اقتصادی داده‌اند.

انتصاب نزدیکان برخی از نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی درهئیت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله دیگر موضوعاتی بود که مخالفان آقای ربیعی مطرح کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما اتهام «لابی‌گری» برای کسب رای دوباره از مجلس را رد کرد.

وی همچنین گفت که در دوره وزارت او «سود خالص شستا از ۲۶ هزار میلیارد تومان به ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان» افزایش یافته است.

آقای ربیعی اعلام کرد که «بسیاری» از شرکت‌های زیرمجموعه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیان‌ده هستند و «فقط در استان تهران ۳۴ شرکت زیان‌ده» وجود دارد اما او «تنها به فکر سود» نبوده و کارگران این شرکت‌ها را اخراج نکرده است.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا، که یکی از اصلی‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه استیضاح آقای ربیعی بود، یکی از بزرگ‌ترین نهادهای سرمایه‌گذاری در ایران است که در زمینه‌ تجارت و بازرگانی و تولید فعالیت می‌کند.

در همین حال پیش از این، مرکز پژوهش‌های مجلس درباره احتمال ورشکستگی سازمان تأمین اجتماعی در یک دهه آینده هشدار داده بود.

در همین زمینه آقای ربیعی نیز روز پنج‌شنبه، سوم اسفند، گفته بود که دولت و مجلس برای اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی باید تصمیمات «سخت» بگیرند اما «جامعه آمادگی آن را ندارد».

استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، نیز در دستور کار جلسه روز چهارشنبه مجلس قرار دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy