Tuesday, Mar 13, 2018

صفحه نخست » مهاجم اقامتگاه سفیر ایران در وین به "اسلام سیاسی" گرایش داشته است

austiranembassy_031318.jpgرادیو فرانسه، مرد ٢۶ ساله‌ای که به محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین حمله کرد و توسط نگهبان کشته شد، به گفتۀ مسئولان امنیتی اتریش با "اسلام سیاسی" نزدیکی داشته است. انگیزۀ وی هنوز معلوم نیست.

روز سه‌شنبه ١٣ مارس/٢٢ اسفند، خانم میکائلا کاردِیس مدیرکل ادارۀ امنیت عمومی اتریش اعلام کرد که وارسی مقدماتی منزل مهاجم به روشنی گرایش وی را به اسلام‌ سیاسی نشان می‌دهد. پلیس یک کامپیوتر شخصی، چند لوح فشرده و یک تلفن همراه را در این محل ضبط کرده است. میکائلا کاردِیس گفت که آزمایش‌ها و بررسی‌های دقیق‌تر نیاز به چند روز وقت خواهد داشت. وی توضیح بیشتری در مورد شخصیت و یا انگیزه‌های مهاجم مصری - اتریشی نداد.

مطبوعات اتریشی نام مهاجم را "محمد - ای" ذکر کرده‌اند. آنها همچنین نوشته‌اند که این شخص روی فیسبوک از گروهی حمایت می‌کرده که طرفدار "آزادی زندانیان سنّی در ایران" بوده است. وزارت دفاع آلمان هم اعلام کرد که فرد مهاجم که خدمت سربازی را در سال ٢٠١٢ انجام داده به عنوان "مسلمان مؤمن" شناخته شده بوده و در دوران سربازی حق داشته که پنج نوبت نماز بخواند و ریش بگذارد.

جوان مهاجم یکشنبه‌شب - ١١ مارس/٢٠ اسفند با نگهبان محل اقامت سفیر ایران گلاویز شده و به وی چاقو زده بود. این نگهبان که از ناحیۀ بازو زخم برداشته در حالت شوک، در بیمارستان بستری است. وی عاقبت فرد مهاجم را به ضرب چهار گلوله کشته بود.

به دنبال این واقعه پلیس اتریش محافظت از تمام نمایندگی‌های سیاسی در وین را تقویت کرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دو روز قبل از این حادثه، گروهی به سفارت ایران در لندن هجوم بردند و پس از ورود به محل، پرچم ایران را پایین کشیدند. گفته می‌شود که این افراد که بازداشت شده‌اند از هواداران آیت‌الله صادق شیرازی بوده‌اند که خود یکی از روحانیون شیعۀ مخالف جمهوری اسلامی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy