Thursday, Mar 15, 2018

صفحه نخست » چگونه احمدی‌نژاد از خامنه‌ای به عنوان «عنصر ناسالم» نام برد و به علت «تحکیم قدرت» او عذرخواهی کرد

AN_031518.jpgدماوند - جواد متولی

«ای خدای بخشاینده مهربان! اگر در انجام وظیفه، قصور یا کوتاهی کرده‌ایم یا نادانسته موجب تحکیم قدرت عناصر ناصالح شده‌ایم و یا از سوءاستفاده آنان از تلاش‌های صادقانه ما برای خدمت به مردم و عمران کشور در جهت توسعه دایره نفوذشان غفلت کرده‌ایم، از پیشگاه تو عذرخواهی می‌کنیم.»

این عبارات از زبان محمود احمدی نژاد بیان شده است. او که دوره هشت ساله حضور خود و دوستانش بر دولت را «دولت پاک ‌دستان» نامیده بود؛ در پی اجرای حکم زندان ۱۵ ساله حمید بقایی - که با پرداخت جریمه نقدی ۴۳ میلیارد تومانی همراه است - با انتشار بیانیه‌ای تلویحا و برای چندمین بار در ماه های اخیر رهبر جمهوری اسلامی را نشانه رفته است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

احمدی نژاد در طی ماه های اخیر تلاش کرده بود تا در قامت یک مخالف جمهوری اسلامی، عملکرد قوه قضائیه و سایر نهادهای حکومت را زیر سئوال ببرد. او با نامه نگاری مستقیم به خامنه‌ای، از او خواسته بود تا به ماجرا ورود کرده و موضع گیری نماید اما خامنه‌ای در یک سخنرانی عمومی، از گرفتن «ژست اپوزیسیون» توسط او انتقاد کرد. حالا احمدی نژاد با انتشار این بیانیه از نقش خود در جمهوری اسلامی اعلام برائت و از خداوند طلب بخشش کرده است.

سه شنبه ۲۲ اسفند و در پی چند ماه برگزاری جلسات پرحاشیه قضایی، حکم دادگاه حمید بقایی توسط ماموران اجرای احکام قوه قضائیه اجرا و وی در خانه شخصیش بازداشت و به زندان منتقل شد. وی در یک پیام صوتی که پیش از بازداشت خود ضبط کرد، هشدار داد که در زندان دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

دادگاه اتهامات حمید بقایی در طول مدت رسیدگی بصورت غیرعلنی برگزار شد و رسانه‌ها امکان حضور در آن و اطلاع یافتن از اتهامات در حال رسیذگی را پیدا نکردند. تنها در یک مورد حمید بقایی با انتشار نامه ای خطاب به قاسم سلیمانی اعلام کرده بود: «سازمان اطلاعات سپاه مدعی است سپاه قدس پس از پایان دولت دهم و در زمانی که حمید بقایی هیچ مسئولیت دولتی را عهده دار نبوده، مبلغ ۳.۵ میلیون یورو را برای اهداء به سران کشورهای آفریقایی به او تحویل داده و بقایی این مبلغ را به همراه ۵۷۰ هزار دلار ارز متعلق به سپاه قدس مورد دخل و تصرف شخصی قرار داده است.»

او در ادامه این نامه که لحن تندی داشت از فرمانده سپاه قدس خواسته بود تا درباره این مسئله توضیح دهد.

از سوی دیگر سخنگوی سپاه در روزهای گذشته، تحویل میلیون ها یورو ارز توسط سپاه قدس به "عضو ارشد جریان انحرافی" آن هم پس از پایان دولت دهم را تایید کرد.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه گفته است: «رأی محاکم قضایی براساس مدارک مستند، مستدل، دقیق و قوی صادر می‌شود و فرافکنی و طرح سناریوهای تکراری علیه نهادها و اشخاص در کشور بار جرایم متهمان را کاهش نمی‌دهد.»

به جز حمید بقایی، پرونده سایر نزدیکان حلقه احمدی نژاد نیز در قوه قضائیه رسیدگی شده یا در حال رسیدگی است. پیشتر محمدرضا رحیمی معاون اول و حبیب الله جزء خراسانی ذیحساب نهاد ریاست جمهوری با احکام زندان مواجه شدند. دادگاه اسفندیار رحیم مشایی نیز در حال برگزاری است. بنا به اعلام دیوان محاسبات، اتهامات متعددی برای احمدی‌نژاد نیز در حال جمع آوری اسناد و مدارک است.

حالا احمدی نژاد در آخرین بیانیه خود ضمن اعلام برائت تلویحی از خامنه‌ای، با عبارت "پیشانی سفیدان فساد" مقامات ارشد جمهوری اسلامی را متهم کرد که «اصرار دارند با سوءاستفاده از قدرت نامشروع قضایی‌شان و قدرت نظامی و امنیتی و رسانه‌ای، دولت‌های پاک نهم و دهم را در انظار مردم متهم نمایند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy