Thursday, Mar 15, 2018

صفحه نخست » ولیعهد عربستان: خامنه‌ای هیتلر جدید خاورمیانه است + ویدئو

saudi_031518.jpgدویچه وله - محمد بن سلمان رهبر جمهوری اسلامی ایران را هیتلر جدید خاورمیانه نامید. جنگ لفظی مقامات دو کشور ظرف هفته‌های گذشته به اوج خود رسیده است. این جنگ لفظی مکمل جنگ نیابتی بین دو کشور ایران و عربستان سعودی است.

هیتلر خاورمیانه

محمد بن سلمان در مصاحبه با خبرنگار نیویورک تایمز، آیت‌الله خامنه‌ای را "هیتلر جدید خاورمیانه" خوانده است. ولیعهد عربستان سعودی که مسئولیت وزارت دفاع این کشور را نیز برعهده دارد و از متحدان اصلی آمریکا در منطقه به شمار می‌رود، خواستار جلوگیری از رشد نفوذ ایران در منطقه شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

محمد بن سلمان افزوده است که باید جلوی قدرت‌گیری ایران تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را گرفت: «ما از اروپا یاد گرفته‌ایم که دلجویی و تلاش برای آشتی [با هیتلر] عمل نمی‌کند. ما نمی‌خواهیم که هیتلر جدید ایران دست به همان کارهایی در خاورمیانه بزند که در اروپا انجام شدند.»

جنگ لفظی بین ایران و عربستان پس از پرتاب موشک از سوی انصارالله به فرودگاه ریاض و همچنین بحران لبنان تشدید شد.

محمدبن سلمان: اگر ایران بمب اتمی تولید کند، عربستان هم همین کار را می‌کند

صدای آمریکا - ولیعهد عربستان سعودی می گوید اگر ایران به بمب هسته ای دست یابد، عربستان نیز دست به تولید بمب هسته ای می زند.

محمد بن سلمان، ولیعهد ۳۲ ساله عربستان این سخنان را در مصاحبه ای تلویزیونی که بخشی از آن روز پنجشنبه از شبکه سی.بی.اس پخش شد اعلام کرد.

او در این مصاحبه گفت: عربستان نمی خواهد به بمب هسته ای دست یابد اما بدون شک اگر ایران بمب هسته ای تولید کند، ما هم در کوتاه ترین زمان ممکن همین مسیر را طی می کنیم.

مصاحبه با محمدبن سلمان روز یکشنبه از شبکه سی.بی.اس پخش خواهد شد.

عربستان می گوید می خواهد بخشی از انرژی مصرفی خود را از طریق منابع هسته ای تولید کند.

ایران و عربستان سعودی سالها با هم در منطقه رقابت دارند اما مدتی است که در مقابل هم قرار گرفته اند. چهارسال پیش اعدام یک ناراضی شیعی در عربستان موجب حمله به سفارت این کشور در تهران شد و از آن زمان روابط دو کشور قطع شده است.

در تحولات خاورمیانه، جمهوری اسلامی حامی شیعیان منطقه بخصوص در یمن و بحرین است و از رژیم اسد حمایت می کند اما عربستان از دولت های رسمی یمن و بحرین و همچنین مخالفان اسد حمایت می کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy