Friday, Mar 16, 2018

صفحه نخست » لغو بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و سیرالئون با تهدید فیفا + خبر تکمیلی

football_031618.jpgایران اینترنشنال، بازی تیم‌ملی فوتبال ایران و سیرالئون که قرار بود شنبه ۲۶ اسفندماه، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، با نامه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) لغو شد.

این بازی درحالی از سوی فیفا لغو شده است که بازیکنان تیم سیرالئون در تهران به‌سر می‌برند و فدراسیون فوتبال ایران، هزینه سفر این تیم آفریقایی را برای انجام این مسابقه آخر سالی در تهران، پرداخت کرده است. فدراسیون فوتبال ایران، روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفندماه، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تماشای این بازی، رایگان خواهد بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

برخی رسانه‌های ایرانی، لغو بازی ازسوی فدراسیون جهانی فوتبال را به‌معنای «شکست در انجام یک بازی ساده برای تیم‌ملی این کشور» عنوان کرده‌اند.

fifaControversie.jpg

در نامه فیفا آمده است که فدراسیون فوتبال سیرالئون به‌دلیل اختلافات داخلی، ماه‌هاست که فعالیت‌هایش مورد تأیید فیفا نیست؛ ل‍ذا حق دیدار با تیم ایران را ندارد.

فیفا اعلام کرده است که ایران درصورت انجام دیدار دوستانه با سرالئون، ازسوی فیفا جریمه و حتی محروم خواهد شد.

وب‌سایت «ورزش سه»، گزارش داده است که نامه فیفا، چند روز پیش به فدراسیون واصل شده و ظاهراً از قطعیتی کامل برخوردار است؛ چرا که فیفا قبلاً هم نشان داده است که در مواردی مثل این، کوتاه نخواهد آمد.

ایران دیدار مقابل سیرالئون را جانشین بازی با لیبی کرده بود. قرار بود روز بیست‌وششم اسفندماه، تیم‌ملی فوتبال لیبی، با ایران بازی کند؛ اما مشکلات داخلی در فدراسیون لیبی، ازجمله کمبود بازیکن و نداشتن سرمربی و همچنین نبودن تاریخ برگزاری این بازی در روزهای فیفا، عواملی بود که آن کشور را از برگزاری این بازی منع کرد.

با این وصف، تیم‌ملی سیرالئون که برای بازی مقابل ایران، جانشین لیبی شده بود، با اولین پرواز به کشور خود بازخواهد گشت.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران، هنوز هیچ واکنشی نسبت‌به لغو بازی ازسوی فیفا، نشان نداده است.

خبر تکمیلی...

در همین حال دقایقی پیش سایت فدراسیون فوتبال نوشت: بازی دوستانه تیم‌ملی فردا طبق برنامه برگزار می‌شود. طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون فوتبال، بازی تیم های ملی ایران و سیرالئون روز شنبه طبق برنامه راس ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

ورزش سه هم نوشت:

fifa_031618.jpgلغو ایران ـ سیرالئون؛ پای یک زن در میان است

در میان اخبار ضد و نقیض درباره لغو بازی سیرالئون ، نکته مهم، مناقشه ای است که بر سر ریاست یک زن قدرتمند در فدراسیون فوتبال این کشور، در نهایت باعث تعلیق فدراسیون سیرالئون شده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سیرالئون که برای دیدار دوستانه مقابل ایران در روز بیست و ششم اسفند جایگزین لیبی شده بود در شرایطی به ایران آمده که اداره فوتبال این کشور از اختلافات عمیق رنج می برد. در این باره همه چیز به دستگیری ناگهانی ایشا یوهانسن رئیس مونث فدارسیون سیرالئون برمی گردد که به جرم فساد مالی اتفاق افتاد. ایشا یک زن قدرتمند در قاره آفریقا و البته فیفاست و حتی شایعه حضورش به عنوان نامزد ریاست فیفا بعد از بلاتر وجود داشته است.


با این حال اوپس از بازداشت کوتاه به محض خروج ضمن رد هرگونه اتهام اعلام کرد آنچه که موجب دستگیری وی را فراهم کرده پیگیری پرونده یک تبانی در فوتبال این کشور بوده که باعث دخالت مسئولان پرنفوذی شده که دوست ندارند این مسئله افشا شود.


فدراسیون فوتبال سیرالئون بعد از دستگیری یوهانسن بلافاصله رئیس جدیدی پیدا کرد اما فیفا با منع این کشور از انجام انتخابات آنها را به تعلیق تهدید کرد تا فعلا یک سرپرست موقت اداره فوتبال این کشور را در دست داشته باشد، اگرچه فیفا این شخص را نیز به رسمیت نمی شناسد و نامه توافق او با فدراسیون فوتبال ایران را فاقد اعتبار لازم دانسته است.


نکته مهم درگیری سه روزه فدراسیون با این مسئله، از ابتدای اردوی ملی است و امیدواری مدیران ایران به استفاده از دوستی ای که با حضور اینفانتینو در ایران (شاید ) به وجود آمده است . اگرچه با نامه ای که فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است، مشخص است که این فدراسیون ملی حق انجام هیچ فعالیتی را در رده ملی ندارد و فدراسیون فوتبال ایران نیز باوجود پرداخت هزینه سفر و اقامت باید در انتظار مجوز از سوی خود فیفا بماند.


ایشا یوهانسن یک زن مشهور در کشور سیرالئون است که سال هاست در فوتبال فعالیت می کند و حتی باشگاهی با نام خود در فوتبال این کشور تاسیس کرده که از مهمترین باشگاه های این کشور به شمار می رود. او که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا است طرفداران و دوستان پرنفوذ در فیفا دارد و همین مسائل باعث ایجاد چالشی جدی برای فوتبال سیرالئون و روسای جدید آن شده است. یوهانسن در خبرهایی که در تاریخ های مختلف از سوی منابع متفاوت منتشر شده از سوی فیفا به عنوان رئیس فدراسیون معرفی شده اما در فوتبال سیرالئون که البته لیگ داخلی آن نیز برگزار نمی شود فعالیتها از سوی یک سرپرست (غیرقانونی از نظر فیفا) دنبال می شود!


درباره بازی با سیرالئون اخبار مختلفی در حال انتشار است ؛ از جمله این که انجام این مسابقه به قوت خود باقی خواهد ماند و البته یک خبر جدیدتر این که براساس اعلام فدراسیون سیرالئون، بازیکنان تیم‌ملی این کشور از لیگ منتخب محلات شمال این کشور و سرپرست تیم از جنوب سیرالئون انتخاب شده و یک بازیکن نیز از بخش غربی به تیم‌ملی دعوت شده تا برابر ملی‌پوشان ایران قرار بگیرند.

این همان تیمی است که اوسیانوکروز دیروز درباره اش گفته با تفکر انتخاب شده تا ایران را محک بزند؛ تفکری که البته فعلا بیش از اندازه پرهزینه و کم فایده به نظر می آید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy