Friday, Mar 16, 2018

صفحه نخست » اختصاصی رویترز: اروپا برای حفظ برجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران پیشنهاد کرد

EU_sanctions_031618.jpgبی بی سی - خبرگزاری رویترز می‌گوید (+ لینک) بنا به سندی محرمانه آلمان، بریتانیا و فرانسه پیشنهاد داده‌اند که اتحادیه اروپا برای فعالیت‌های موشکی و نقش ایران در سوریه تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کند.

رویترز می‌گوید هدف قدرت‌های اروپایی از تحریم‌های تازه این است که آمریکا را مجاب کنند تا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بماند.

مطابق سند محرمانه‌ای که رویترز می‌گوید به اتحادیه اروپا پیشنهاد شده، قدرت‌های اروپایی می‌خواهند فهرستی ارائه دهند که شامل افراد و نهادهای محوری در برنامه موشک‌های بالستیک ایران یا مداخله‌اش در سوریه خواهد بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بر این مبنا آلمان، بریتانیا و فرانسه درگیر "مذاکرات فشرده" با آمریکا هستند تا دولت آمریکا به شکلی روشن و پایدار تعهد خود به توافق هسته‌ای با ایران را تایید کند.

امروز، جمعه، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، در حاشیه جلسه کمیسیون برجام، دیداری دوجانبه هم با هیئت آمریکایی داشته است.

آقای عراقچی در وین تاکید کرده است که ایران حاضر به مذاکره مجدد بر سر برجام یا رسیدن به توافقی تکمیلی نیست.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه هم گفته است خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای یک "اشتباه دردناک" برای آن کشور خواهد بود.

'تحریم شبه‌نظامیان و فرماندهان'

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته است دیگر حاضر به تعلیق دوره‌ای تحریم‌های ایران در قالب برجام نیست، مگر آنکه اشکالاتی که به گفته او در برجام وجود دارد برطرف شود.

فرانسه، آلمان و بریتانیا نیز هرچند که خواهان حفظ برجام هستند، پیش از این نگرانی‌هایی را از برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای ایران ابراز کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید قدرت‌های اروپایی می‌خواهند برای اشخاص درگیر در برنامه موشکی یا مداخله نظامی ایران در سوریه ممنوعیت سفر وضع کرده و دارایی‌هایشان را بلوکه کند و همچنین معامله با نهادهای درگیر را منع کند.

بر مبنای این گزارش "شبه‌نظامیان و فرماندهان" جزو کسانی هستند که در صورت موافقت اتحادیه اروپا، تحریم خواهند شد.

در سند محرمانه قدرت‌های اروپایی آمده است که وضع تحریم‌های جدید نقض برجام نخواهد بود، چرا که این تحریم‌های پیشنهادی شامل موارد هسته‌ای نیستند و قرار نیست که تحریم‌های رفع‌شده در برجام دوباره برقرار شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy