Saturday, Mar 17, 2018

صفحه نخست » نماینده مجلس: طرح فیلترینگ دائم تلگرام تصویب شده است

686A9607-EE04-40CA-9B83-7357523EAB3A.jpegحمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع مجلس از تصویب فیلترینگ دائم تلگرام در شورای‌عالی فضای مجازی خبر داد.

زرآبادی روز شنبه ۲۶ اسفندماه در گفت‌وگو با ایلنا، به ناآرامی و اعتراضات دی‌ماه ایران اشاره کرد و گفت که بنا بر اطلاعات موثق از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب رسیده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه چنین تصمیمی در شرف تحقق است، افزود که موضع وزارت ارتباطات در این زمینه شفاف نیست و طبیعی است مردم فکر کنند دولت مخالف فیلترینگ نیست.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم انتقاد کرد که پاک کردن صورت مسئله به‌جای فرهنگ‌سازی کمکی به حل مشکلات فرهنگی نمی‌کند.

او به تجربه‌های مشابه مانند ورود ماهواره یا دستگاه‌های پخش ویدئوی خانگی به بازار ایران اشاره کرد و گفت که در آن زمان استفاده از این تکنولوژی‌ها غیرقانونی اعلام شد و نیروی انتظامی نیز برخورد جدی کرد اما سرانجام استفاده از این تکنولوژی در جامعه گسترش یافت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت که چنین موضوعی برای تلگرام نیز تکرار خواهد شد.

زرآبادی افزود که شهروندان با فیلتر شدن تلگرام به سمت استفاده از فیلترشکن خواهند رفت.

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین با انتشار مطلبی در کانال شخصی خود با بیان اینکه توئیتر و یوتیوب رفع فیلتر نمی‌شود اعلام کرد که در سال ۹۷ تحولی عظیم برای نجات فضای مجازی کشور از سلطه برخی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه و مهاجرت مردم از شبکه‌های خارجی به شبکه‌های داخلی رخ خواهد داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy