Tuesday, Mar 20, 2018

صفحه نخست » تاج‌زاده: نهادهای زیر نظر رهبر یا آلوده به فسادند یا در گسترش فساد نقش دارند

Mostafa_Tajzadeh.jpgرادیو فردا ـ مصطفی تاج‌زاده٬ فعال سیاسی اصلاح‌طلب٬ در نامه سرگشاده‌ای که به احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا نوشته، تصریح کرده است که رهبر جمهوری اسلامی فقط در نظر و سخنرانی «پرچمدار مبارزه با فساد» است اما در عمل، او و منصوبانش یا «خود آلوده فساد شده‌اند مانند قوه قضائیه»، «یا غیرمستقیم در گسترش فساد نقش ایفا کرده و می‌کنند؛ مانند سپاه با ورود گسترده در امور اقتصادی».

مصطفی تاج‌زاده در نامه‌اش که روز یکشنبه ۲۷ اسفند منتشر شد همچنین نوشته است: «برخورد جناحی رهبری و منصوبانش با فساد، که یکی را باید کش داد و دیگری را باید درز گرفت، دامنه فساد را گسترش داده است».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

معاون وزارت کشور در دولت محمد خاتمی با اشاره به اینکه یکی از خطاهای «نسل انقلاب» این بود که «بازگشت استبداد را صرفا در هیأت رئیس جمهور» احتمال داد و راه را بر «دیکتاتوری او» بست نوشته است: «اما توجه نداشتیم که وقتی کنترل و مدیریت نیروهای مسلح، قوه قضائیه، شورای نگهبان، صدا و سیما و بخش مهمی از اقتصاد کشور را متمرکز می‌کنیم و در اختیار یک نفر قرار می‌دهیم، احتمال اینکه او به‌سوی خودکامگی حرکت کند» بسیار بیشتر است.

مصطفی تاج‌زاده حدود پنج روز پیش در توئیتی نوشته بود که محاکمه غلامحسین کرباسچی، شهردار سابق تهران، و شماری از همکاران او در سال ۱۳۷۷ به دستور مستقیم آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صورت گرفته و رهبر گفته بود: کرباسچی «باید بداند از او گردن کلفت‌تر هم وجود دارد».

این نوشته کوتاه واکنش احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس و از فعالان سیاسی اصولگرا را در پی داشت که روز شنبه با انتشار یادداشتی نوشت: «این طرز سخن گفتن به ادبیات رهبری شباهتی ندارد بلکه ناقض ادبیات و سیره ایشان است».

البته احمد توکلی در دو سال اخیر چندین بار از «سیستمی شدن فساد» در ایران انتقاد کرده و هشدار داده است این عامل باعث «سقوط نظام» خواهد شد.

نظارت استصوابی شورای نگهبان، توقیف فله‌ای مطبوعات، مواجهه جناحی قوه قضائیه، پاسخگو نبودن نهادهای زیر نظر رهبر و دخالت در انتخاب اعضای کابینه از دیگر دلایلی ست که مصطفی تاج‌زاده در رد عزم جدی آیت‌الله علی خامنه‌ای برای مبارزه با فساد ذکر کشده است.

انتشار یادداشت‌های احمد توکلی و مصطفی تاج‌زاده در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر نامه‌هایی از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، به آیت الله خامنه‌ای منتشر شده است که او در آنها از جمله به پاسخگو نبودن نهادهای وابسته به رهبر اشاره کرده است.

نامه مصطفی تاج‌زاده با واکنش‌های تند برخی از فعالان اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده و شماری از آنها خواستار بازداشت وی شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy