Wednesday, Mar 21, 2018

صفحه نخست » معرفی فرد مظنون به انفجارهای زنجیره ای در تگزاس

بی بی سی - رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که "مارک آنتونی کاندیت"،۲۳ ساله نام شخص مظنون به ارسال بسته‌های پستی حاوی مواد منفجره است که به گزارش پلیس تگزاس کشته شده است.

پلیس تگزاس می‌گوید فردی که مظنون به ارتباط با بسته‌های پستی حاوی بمب در شهر آستین تگزاس بوده است، برای اینکه زنده به دست پلیس نیافتد بمب همراه خود را منفجر کرده و کشته شده است.

09294_4567.jpg

عکس مربوط به چهار سال پیش مارک آنتونی کاندیت

براساس این گزارش وقتی ماموران پلیس به خودرو این شخص در یکی از بزرگراه‌های سراسری در منطقه "راند راک" نزدیک شد، او بمب همراه خود را منفجر کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ماموران پلیس فدرال آمریکا و پلیس آستین در حال تحقیق درباره انگیزه عامل این انفجارهاست.

از اوایل ماه جاری میلادی (مارس) تاکنون بر اثر انفجار چهار بسته پستی حامل مواد منفجره که در مقابل چند خانه قرار داده شده، دو نفر کشته و شش نفر دیگر مجروح شده‌اند که سه مورد در شهر آستین، مرکز ایالت تگزاس و یک مورد در شهر شرتز، در جنوب این ایالت بوده است.

هادی نیلی، بی‌بی‌سی، واشنگتن

پلیس می‌گوید هنوز برای گمانه‌زنی درباره انگیزه بمب‌گذاری‌های اخیر تگزاس زود است.

اما هویت قربانیان این حمله‌ها، کنش‌گران حامی حقوق اقلیت‌های نژادی را نگران کرده که شاید انگیزه‌های نژادپرستانه‌ای پشت حمله‌های مرد جوان سفیدپوست بوده است.

در اولین حمله، در دوم مارس، مرد ۲۹ساله سیاه‌پوستی در خانه‌اش کشته شد. در دومین حمله در ۱۳مارس هم یک نوجوان ۱۷ساله سیاه‌پوست در خانه‌اش کشته شد و مادرش هم به‌شدت زخمی شد. ساعاتی بعد هم در حمله سوم یک زن ۷۵ساله لاتین‌تبار مجروح شد. دو انفجار بعدی، یکی در ۱۸ مارس و یکی هم ۲۰ مارس، هر اتفاقی بودند و در واقع بسته‌های حاوی بمب، زودتر از زمانی که مظنون برایشان برنامه‌ریزی کرده بود، منفجر شدند و سه نفر را زخمی کردند.

هر دو سیاه‌پوست هدف‌قرارگرفته در این حمله‌ها از خانواده‌هایی هستند که سابقه دیرینه‌ای در گروه‌های دینی سیاه‌پوستان و مبارزه با تبعیض نژادی دارند.

شهر آستین که محل این حوادث بوده، در دهه‌های اخیر بر خلاف اغلب دیگر نقاط ایالت تگزاس، در انتخابات به دموکرات‌ها و لیبرال‌ها رای داده است. با این حال این شهر تاریخچه‌ای از جداسازی نژادی و تبعیض علیه اقلیت‌های سیاه‌پوست و لاتین‌تبار دارد.

در روزهای اخیر خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در آمریکا از این گله کرده‌اند که اخبار این بمب‌گذاری‌های تگزاس چندان در رسانه‌های عمده موردتوجه قرار نگرفته است.

در شامگاه سه‌شنبه، پلیس آستین با بررسی تصاویر یک مرکز پست فدکس در محله‌ای در جنوب آستین مظنون را شناسایی کرد.

پس از آن ماموران با استفاده از موتور جستجوی گوگل و جمع آوری اطلاعات مربوط به پیشینه جستجوی اینترنتی فرد مظنون، که درباره امکانات ارسال بسته‌های پستی بوده است، موفق شدند که محل خودرو این فرد را شناسایی کنند.

در اولین ساعات روز چهارشنبه ۲۱ مارس، پلیس آستین و ماموران پلیس فدرال آمریکا خودرو شخص مظنون را در یک پارکینگ متعلق به یک هتل در شهر راندراک محاصره کردند.

گزارش شده هنگامی که پلیس منتظر رسیدن تیم های ویژه بوده است، خودرو فرد مظنون به راه میافتد و پلیس مجبور به تعقیب او می‌شود.

خودرو مظنون به کنار جاده رانده می‌شود اما با رسیدن ماموران مسلح فرد مظنون وسیله انفجاری را که به همراه داشته منفجر می‌کند و در این حادثه یک مامور زخمی می‌شود.

پلیس تایید کرده است که انفجار باعث مرگ فرد مظنون شده است و پیشتر اعلام کرده بود که تا زمانی که هویت این شخص دقیقا مشخص نشود و به خانواده او اطلاع داده نشود، نام او اعلام نخواهد شد.

برایان منلی، رئیس پلیس آستین، از مردم خواست تا همچنان هشیار باشند و بسته‌های پستی مشکوک را قبل از دست زدن به پلیس اطلاع دهند.

پیشتر تصاویر دوربین مدار بسته از مردی سفید پوست با موهای بلوند که چندین بسته بزرگ پستی را به مغازه پست در شهر آستین آورده بود، در شبکه های اجتماعی منتشر شد..

اولین حادثه در این رشته بمبگذاریها هفده روز پیش (۲ مارس) رخ داد که بر اثر آن آنتونی استیفن هاوس ۲۹ ساله در خانه‌اش کشته شد. دو بمب دیگر پس از آن منفجر شد که به همان حادثه مربوط دانسته شد.

سپس درایلین ویلیام میسون ۱۷ ساله وقتی که بسته‌ای را به داخل خانه آورد کشته شد. مادرش نیز بر اثر این انفجار بشدت مجروح شد.

به گفته مقامات این بسته ها در شب در مقابل خانه ها گذاشته می‌شوند و از طریق معمول پستی به منازل ارسال نمی‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اقدامات پلیس آستین برای شناسایی ان مظنون را ستود او پیشتر گفته بود که بمبگذاری ها کار آدم یا آدم های بیمار" بوده و قول اجرای عدالت را داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy