Thursday, Mar 22, 2018

صفحه نخست » نشنال: احمدی‌نژاد از مشکلات اقتصادی برای بازگشت به‌قدرت بهره می‌گیرد

AN_032218.jpgایران اینترنشنال، خبرگزاری بین‌المللی نشنال در شماره روز پنجشنبه دوم فروردین در تحلیلی در مورد مخالفت‌های اخیر احمدی‌نژاد با سیاست‌های نظام می‌نویسد، رئیس‌جمهور پیشین ایران از مشکلات اقتصادی کشور که «خود در بوجود آوردن آن‌ها سهیم بوده» برای بازگشت به قدرت «سوء استفاده» می‌کند.

در گزارش نشنال آمده است که رئیس‌جمهور پیشین ایران هم‌زمان سیاست‌های رهبری نظام و نفوذ سپاه پاسداران در اقتصاد کشور را پس از دستگیری برخی از نزدیکان و معاونان خود مورد انتقاد شدید قرار داده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او که سال گذشته از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شده بود، این بار با توسل به نامه‌نگاری‌های متعدد به سران حکومتی و هشدار به آن‌ها در مورد وضعیت اضطراری کشور، به چالش قدرتمندترین نهادهای رژیم رفته است.

جناح هوادار او در حاکمیت در تلاش است تا با سرمایه‌گزاری روی نارضایتی عمومی در کشور، به‌ویژه اوضاع وخیم اقتصادی، پایه‌های قدرت از دست رفته خود را دوباره به‌دست آورد.

به‌نظر می‌رسد هواداران او فراموش کرده‌اند که سیاست‌های لجام‌گسیخته اقتصادی احمدی‌نژاد و مبارزه‌طلبی او در جریان مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌های مربوط به آن، بخشی مهم از به‌هم ریختگی اقتصاد کنونی ایران است.

به گفته نشنال، روحانی نیز توانایی حل مشکلات اقتصادی را ندارد زیرا از متزلزل کردن پایه‌های رژیم وحشت دارد.

دکتر منوچهر فرح‌بخش، اقتصاددان به نشنال گفته است: «اقتصاد ایران کاملاً به‌هم ریخته است. واقعیت این است که اصلاً اقتصاد به معنای کلاسیک آن در کشور وجود ندارد. ۵۰ درصد درآمدهای کشور در دست سپاه پاسداران است. ۳۰ درصد آن توسط بنیادهای وابسته به بیت خامنه‌ای اداره می‌شود و مابقی مربوط به فعالیت‌های بخش کوچک خصوصی است، که بیشترین فشارها را برای نجات خودش تحمل می‌کند. بانک‌ها ورشکسته هستند. کارگران در اعتصاب هستند و کشور را با واردات و یارانه می‌چرخانند».

احمدی‌نژاد در پیام نوروزی خود به مردم ایران قول داد که «بهار آزادی واقعی آن‌ها در راه است».

دکتر فرح‌بخش می‌افزاید: «هیچ‌کدام از جناح‌های حاکم نه قدرت حذف کامل همدیگر را دارند و نه قدرت اداره اقتصاد مملکت. زیرا اصولاً این حکومت غیرقابل اصلاح است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy