Saturday, Mar 24, 2018

صفحه نخست » میدل‌ایست آی: مقامات ایران از انتخاب بولتون، بوی جنگ می‌شنوند

bolton_032518.jpgایران اینترنشنال، وب‌سایت خبری-تحلیلی «میدل‌ایست آی»، روز شنبه چهارم فروردین‌ماه، در گزارشی می‌نویسد که مقامات حکومتی ایران، درپی انتخاب جان بولتون برای مقام مشاور امنیت ملی ترامپ، ابرهای تیره جنگ را در افق آینده می‌بینند.

در این گزارش (link is external) آمده است:

انتخاب جان بولتون، توافق هسته‌ای با ایران را بار دیگر در مرکز توجهات بین‌المللی قرار داده است؛ زیرا بولتون در سال‌های اخیر، فعالیت‌های سیاسی خود صرف مخالفت جدّی با این توافق کرده است. او معتقد است دولت اوباما برای رسیدن به این توافق، به دلجویی از رهبران جمهوری اسلامی ایران دست زده است.

یکی از مفسران در واشنگتن، انتخاب بولتون را  نوعی «اعلان جنگ با ایران» خوانده است.

مردم ایران، در سال‌های گذشته عادت کرده‌اند که رؤسای جمهوری آمریکا با فرا رسیدن نوروز و سال جدید ایرانی، برایشان آرزوی صلح و آزادی نمایند و به آن‌ها این امید داده شود که روزی از چنگال حکومت سرکوبگر خود آزاد خواهند شد؛ اما هیچ‌‌یک از آنها فکر نمی‌کردند که پیام امسال دونالد ترامپ در این زمینه، چنین باسرعت با تغییرات کابینه او و گماردن افرادی که به‌دنبال جنگ با حکومت آن‌ کشور هستند، همزمان شود.

واکنش مقامات ایرانی نسبت‌به انتخاب بولتون، تاکنون کم‌صدا بوده است؛ زیرا فعلاً در ایران، تعطیلات نوروزی برقرار است.

اما برخی تحلیلگران سیاسی ایرانی می‌گویند که سیاست واشنگتن در مقابل تهران، از این پس «حتی افراطی‌تر و غیرمنطقی‌تر خواهد بود و می‌تواند به جنگ منتهی شود».

محمد مرندی، یکی از این تحلیلگران، در توئیتی نوشته است: «انتخاب بولتون بدین معناست که واشنگتن حتی بیشتر از گذشته افراطی و غیرمنطقی عمل خواهد کرد. ایران دلیلی برای مذاکره با افراد متعصب افراطی و خشن ندارد و مطمئناً هیچ برنامه‌ای برای مماشات‌کردن با آن‌ها ندارد. آمریکا اکنون توانایی قدرت نرم خود را نابود کرده است و در حال افزایش مقابله‌جویی با بقیه دنیاست».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy