Sunday, Mar 25, 2018

صفحه نخست » ولیعهد سعودی: اگر مشکلات خاورمیانه حل شود منطقه به اروپایی جدید تبدیل خواهد شد

Mohammad_Bin_salman.jpg«هدفم از سفر به آمریکا جذب سرمایه‌گذاران به سعودی است»

العربیه ـ شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد، در مصاحبه با روزنامه واشینگتن پست گفت که هدف از سفرش به ایالات متحده آمریکا، جذب سرمایه گذاران به پادشاهی سعودی است.

ولیعهد سعودی گفت: «هدف اصلی او از سفر به آمریکا کسب اعتماد سرمایه گذاران آمریکایی برای فعالیت اقتصادی در سعودی و دسترسی به کمک‌های فنی و آموزشی جهت حمایت از روند اصلاحات در این کشور است.

شاهزاده محمدبن سلمان در این مصاحبه که بعد از ظهر جمعه پیش از ترک خاک ایالات متحده آمریکا انجام داد گفت: «اگر ما مسائل خاورمیانه را حل کنیم، این منطقه به یک اروپای جدید تبدیل می‌شود».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سفر محمد بن سلمان به ایالات متحده آمریکا ۴ روز به طول انجامید.

وی گفت: «پادشاهی سعودی ۵ درصد از ذخایر اورانیوم جهان را در اختیار دارد وعدم استفاده ما از انرژی اورانیوم مانند بی نیازی از نفت است».

شاهزاده محمد بن سلمان، در باره یمن گفت، پادشاهی سعودی برای بهبود اوضاع انسانی در این کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

ولیعهد سعودی در رابطه با گامی که دونالد ترامپ در باره اعتراف به بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، گفت این مسئله برای ما «دردناک» است.

اسلام دین اعتدال و عقلانیت
محمد بن سلمان، در این مصاحبه در باره اصلاحات در داخل پادشاهی سعودی از جمله حقوق زنان و دادن حق راننده‌گی به آنان سخن گفت.

وی تاکید کرد که اصلاحات در سعودی ادامه دارد و تلاش می‌شود که محافظه کاران را قانع شوند که خیلی از مسائلی که مطرح می‌کنند ربطی به اسلام ندارد.

وی گفت اسلام دین عقلانیت و اعتدال است و برخی می‌خواهند این دین را از اعتدال خارج کنند و به انحصار خود درآورند.

تبلیغات کوشنر برای پادشاهی سعودی

ولیعهد سعودی با رد برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه کوشنر داماد دونالد ترامپ برای پادشاهی سعودی تبلغ می‌کند، گفت: «رابطه من با کوشنر در چارچوب بخشی از ارتباطات رسمی بین دولت‌های دو کشور است».

او گفت: "ما از کوشنر برای ترویج و تبلیغ برای پادشاهی سعودی در آمریکا استفاده نمی‌کنیم رابطه من با کوشنر یک رابطه طبیعی است که در چارچوب ارتباطات میان دولت‌هاست و من همان ارتباط و دوستی که با کوشنر دارم با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا و دیگر شخصیت‌ها در کاخ سفید دارم».

برخی رسانه‌ای خبری طی چند روز گذشته در گزارش‌های خود ادعا کرده بودند که محمد بن سلمان از دوستی کوشنر برای منافع سیاسی استفاده کرده است و عبارتی همچون «کوشنر در جیب محمد بن سلمان» در تیترهای خود زده بودند.

مبارزه با فساد و بازداشت‌های اخیر در سعودی

ولیعهد سعودی در باره بازداشت‌های اخیر در سعودی گفت، این بازداشت‌ها در چارچوب مبارزه با فساد صورت گرفت و مسئله‌ای داخلی است که دولت سال‌هاست که برای آنبرنامه ریزی کرده است آماده شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy