Sunday, Mar 25, 2018

صفحه نخست » مکارم شیرازی: لفظ حجاب اجباری حذف شود

Makarem_Shirazi.jpgفارس ـ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به مطرح شدن موضوع حجاب اجباری تاکید کرد: باید نگاه افراد به حجاب مانند نگاه به دیگر قوانین باشد و امیدواریم که لفظ حجاب اجباری که لفظ منفی است حذف شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با اشاره به اینکه مردم به نیروی انتظامی علاقه‌مند هستند اظهار کرد: نیروی انتظامی ایران با دیگر پلیس‌های دنیا تفاوت‌های چشمگیری دارد و مردم مشاهده می‌کنند که این نیرو با حداقل هزینه‌ها اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وی با اشاره به اینکه این میزان دشمنی نسبت به ایران در دیگر نقاط کمتر مشاهده می‌شود، تاکید کرد: همین مسئله موجب شده است نیروی انتظامی وظیفه سنگین‌تری برعهده داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پلیس در عمل به وظایف و انجام رسالت خود موفق بوده است، خاطرنشان کرد: در کشور ایران امنیت مطلوبی حاکم است و این امنیت نشان دهنده اقتدار پلیس است.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع حجاب اجباری تاکید کرد: این افراد الزام و اجبار را اشتباه گرفته‌اند چرا که اجبار به معنای تحمیل غیرمنطقی است ولی الزام به معنای الزامی بودن قانون است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کارهایی نظیر ترک دزدی و ترک شراب خواری و ترک استعمال مواد مخدر الزامی است، تاکید کرد: این الزام به این معناست که یک وظیفه قانونی بوده و اینچنین الزامی فقط مربوط به دنیای اسلام نیست و در همه کشورها قوانینی وجود دارد و هر امری که قانون باشد الزام نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آیات زیادی از قرآن و همچنین روایات بسیاری در خصوص حجاب مطرح شده است گفت: کسانی که الزام حجاب را زیرپا می‌گذارند مانند کسانی که دیگر الزام‌ها را زیرپا می‌گذارند هستند و فرقی بین رعایت حجاب و دیگر قوانین نیست. اگر این مسئله به خوبی تفهیم شود بهانه‌ها برچیده می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: باید نگاه افراد به حجاب مانند نگاه به دیگر قوانین باشد و امیدواریم که لفظ حجاب اجباری که لفظ منفی است حذف شود.

وی با اشاره به اینکه حجاب از نظر اسلام یک حکم دینی است و امروز این حکم به نشانه‌ای برای اسلام تبدیل شده است، گفت: ضد انقلاب تلاش می‌کند که این نشانه بارز را حذف کرده و از این طریق به اسلام و نظام اسلامی ضربه وارد کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید نسبت به این مسئله آگاه باشیم که حجاب علاوه بر اینکه موضوعی دینی است، یک قانون بوده و رعایت آن الزامی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy