Monday, Mar 26, 2018

صفحه نخست » ۶۴ کشته در پی آتش‌سوزی در یک مرکز خرید در روسیه

fire_032618.jpgولادیمیر پوچکوف، وزیر امور اضطراری روسیه روز دوشنبه ۶ فروردین اعلام کرد شمار قربانیان آتش‌سوزی در یک مرکز خرید در سیبری به دست‌کم ۶۴ کشته رسیده است.

به گفته آقای پوچکوف، با وجود شعله‌های پراکنده و برخاستن دود از محل، آمار تلفات نهایی را می‌توان همین ۶۴ کشته دانست که شماری از آنها کودک هستند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این آتش‌سوزی روز یکشنبه در شهر کمروو (Kemerovo)، حدود سه‌هزار کیلومتری شرق مسکو، در یک مرکز خرید روی داد.

همچنین به گفته مقام‌های روسیه، از ۴۴ مصدوم این آتش‌سوزی در حال ۱۰ تن در بیمارستان بستری هستند.

کمیته‌ای برای تحقیقات درباره عل وقوع آتش‌سوزی تشکیل شده و تاکنون دست‌کم چهار نفر، از جمله سه تن از مدیران و مالکان مرکز خرید، توقیف و بازجویی شده‌اند.

0ddb5d2_18.jpgکمیته تحقیقات هنوز شمار کودکانی را که در این آتش‌سوزی جان باختند اعلام نکرده است اما یکی از مقام‌های وزارت امور اضطراری روسیه صبح دوشنبه به رسانه‌ها گفت در حال حاضر ۴۱ کودک نادید هستند.

همچنین به گفته وزیر بهداشت روسیه، از یک خانواده چهار نفری که برای خرید به این مرکز رفته بودند فقط نوجوان یازده ساله‌ای که برای فرار از شعله‌ها از طبقه چهارم به پائین پرید زنده مانده است.

گزارش‌های اولیه حکایت از آن داشت که آتش‌سوزی از سالن سینمای این مرکز خرید آغاز شده است.

مرکز خریدی که دچار سانحه شده، مجموعا ۱۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و علاوه بر فروشگاه، در آن مرکز تفریحی، رستوران و باغ‌وحش نیز وجود دارد. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۳ گشوده شد.

کـِمـِرُوو یک شعر صنعتی و مرکز استانی به‌همین نام است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy