Friday, Mar 30, 2018

صفحه نخست » خبر همزمان پناهندگی جودوکار ایرانی با کناره‌گیری جودوکار دیگر ایرانی به علت هم‌گروهی با حریف اسرائیلی

judo_033018.jpgرادیو فردا، در سومین مرحله از رقابت‌های جایزه بزرگ جودو در سال ۲۰۱۸ بار دیگر یک جودوکار ایرانی به خاطر عدم مبارزه با نماینده اسراییل، از دور رقابت‌ها حذف شد.

محمد عباس‌نژاد در اولین مبارزه از ۶۶ کیلوگرم باید با یارین مناگید از اسراییل روبرو می‌شد اما طبق سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، از انجام مبارزه خودداری کرد.

علیرضا خجسته که رقابت‌های المپیک را به خاطر مواجه نشدن با حریف اسراییلی از دست داد، در ۶۶ کیلوگرم نمایندگان ایتالیا و بلاروس را شکست داد. خجسته سپس نیکو چیخادزه از گرجستان را ایپون کرد اما در مرحله نیمه نهایی مغلوب رقیب برزیلی شد. دانیل کارگنین قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۷ است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

خجسته در گروه بازنده‌ها باید با ژان دانیل فرانسوی مبارزه کند که در گام قبلی موفق شد یارین مناگید از اسراییل را شکست دهد. یعنی اگر نماینده فرانسه می‌باخت، خجسته برای سومین بار به خاطر عدم مبارزه با حریف اسراییلی حذف می‌شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

محمد محمدی بریمانلو دیگر نماینده ایران در این رقابت‌هاست. او در جام جایزه بزرگ دوسلدورف، به خاطر عدم مبارزه با نماینده اسراییل از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.

حذف عباس‌نژاد با خبر پذیرش پناهندگی محمد رشنونژاد در هلند همزمان بود. دارنده شش مدال آسیایی در رده‌های مختلف سنی که از او به عنوان پدیده جودوی ایران یاد می‌شد.

رشنونژاد در رقابت‌های نوجوانان به دلیل عدم انجام مبارزه با نماینده اسراییل از دور رقابت‌ها حذف شده بود.

او پیش‌تر در گفتگوی اختصاصی با رادیو فردا، از «فساد مالی» در ساختار اداری فدراسیون جودو و «باند بازی» در انتخاب ملی پوشان و مربیان در رده‌های مختلف سنی، پرده برداشت.

بحث عدم مبارزه ورزشکاران ایران و اسراییل، در ماه‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری در ایران و شبکه‌های اجتماعی خبرساز بوده است.

دوری ۹ ماهه مسعود شجاعی از تیم ملی، محرومیت علیرضا کریمی و مربی‌اش، لغو میزبانی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی، انتقادات رسول خادم از مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی و استعفای او از ریاست فدراسیون کشتی، از جمله این اتفاقات بوده است.

اشکان دژآگه نیز عکس صمیمانه مشترکی با مئور بوزاگلو بازیکن مکابی حیفا و تیم ملی اسراییل انداخت. عکسی که بوزاگلو در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خود منتشر کرد.

بوزاگلو نوشت: «در فوتبال قوانين ديگرى وجود دارند، زبان ديگرى بدون خرافات و جنگ. كاپیتان تيم ملى ايران و خودم ثابت می‌كنيم كه راه ديگرى وجود دارد.»

دژآگه هم برای این بازیکن مصدوم نوشت: دوست من، آرزومندم خیلی سریع، سلامتی‌ات را به دست بیاوری.

در همین راستا سردار پورمختار از فرماندهان سپاه و نماینده مجلس شورای اسلامی، بازگشت مسعود شجاعی به تیم ملی را غیر قابل پذیرش دانست و گفت: «پس از تعطیلات نوروزی، طرح سوال از وزیر ورزش کلید خواهد خورد.»

شجاعی در هر دو بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تونس و الجزایر، با بازوبند کاپیتانی به میدان رفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy