Saturday, Mar 31, 2018

صفحه نخست » یادداشت مسیح علینژاد در واشنگتن پست

MasihAN_033018.jpgبسیج بخاطر مبارزه با حجاب، من را به سلاخی تهدید کرد

یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست از مسیح علی نژاد* روزنامه نگار، بنیانگذار کمپین «آزادی های یواشکی»

حدود دو هفته پیش، از سوی حمیدرضا احمد آبادی، یکی از چهره های شناخته شده بسیج، به شکلی وحشتناک به مرگ تهدید شدم. او در پیام خود گفت من «سلاخی» خواهم شد زیرا به تقدس انقلاب ایران و ارزش های اسلامی توهین کرده ام. او هشدار داد یکی از ماموران او در ایالات متحده زبان من را خواهد برید و سینه ام را پیش از کشتن من خواهد شکافت. ظاهرا قرار است من به همان روشی که رهبران پیشین اپوزیسیون در دهه نود میلادی به قتل رسیدند سلاخی شوم.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

احمد آبادی بعدتر در مصاحبه ای با «بی بی سی فارسی» همان تهدید را تکرار می کند و به ترور شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر شاه، و فریدون فرخزاد، هنرمند مخالف رژیم، که در آلمان به قتل رسید اشاره می کند.

جرم من به چالش کشیدن قانون حجاب اجباری است. من چهار سال پیش کمپینی با عنوان «آزادی های یواشکی» به راه انداختم و در آن از زنان خواستم عکس هایی از خودشان بدون روسری در اماکن عمومی منتشر کنند. ما می خواستیم زنان آزادی انتخاب پوشش داشته باشند. ماه مه گذشته، ما جنبش تازه ای را به نام «چهارشنبه های سفید» شروع کردیم که در آن زنان ضمن راه رفتن در امکان عمومی بدون حجاب بر سر از خودشان فیلم می گرفتند. ما سفید را به عنوان رنگ مقاومت انتخاب کردیم. از دسامبر گذشته، زنان بیشتری این قانون تبعیض آمیز را به چالش کشیده اند و خطر بازداشت، زندان یا بدتر از آن را به جان می خرند. ۲۹ زن تا کنون بازداشت شده اند. رهبر جمهوری اسلامی تصمیم گرفت در روز جهانی زن این کمپین را تقبیح کند.

من مانند دیگر ایرانیان مخالف در خارج و داخل ایران به دریافت پیام های تهدید به مرگ عادت کرده ام. آن چه که در این تهدید نگران کننده بود این است که احمد آبادی این حرف ها را بدون ترس از مجازات عنوان می کند. حیرت آور است که در حالی که افراد بیگناه برای دفاع از حقوق بشر زندانی می شوند کسانی مانند احمد آبادی (معروف به دهن گشاد) به راحتی می توانند بدون این که بازداشت شوند دیگران را تهدید به مرگ کنند. این بی عدالتی محض است.

من با علم به این که می دانم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به شکایات مخالفان بهایی نمی دهد، تصمیم گرفتم رسما از احمد آبادی شکایت کنم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy