Saturday, Mar 31, 2018

صفحه نخست » نامگذاری یک‌روز به نام «کوروش» در تقویم رسمی کشور

9C38DBB3-409F-4270-B76D-91FCCA052AFF.jpegمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با تصریح اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ یک از مسئولان با کوروش مخالفتی نداشته و ندارند، ایجاد کارگروهی برای بررسی علمی و انتخاب روزی در تقویم به‌نام کوروش با هدف بزرگداشت این چهره‌ی تاریخی و اثرگذار را یادآور شد.

هادی پژوهش‌جهرمی دوشنبه 15 آبان در جمع خبرنگاران گفت: از آبان سال گذشته پیگیری‌هایی برای قرار گرفتن موضوع کوروش در حوزه‌ی اجتماعی آغاز و جلسات متعددی نیز برگزار شد تا کوروش به‌عنوان یک چهره‌ی شاخص ایرانی که دیدگاه‌ها و اقداماتی تاثیرگذاری در گذشته تاریخ داشته است، به شکلی مناسب گرامی داشته شود.

وی با تصریح اینکه باید حساب کوروش و پاسارگاد را از جریان معاند و اپوزوسیون جدا کرد، گفت: کوروش به عنوان یک فرد ایرانی موحد و شخصیتی تاریخی و تاثیرگذار، مورد تایید همه افراد درون نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و هیچ کس مخالف این شخصیت ندارد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

پژوهش با اشاره به اینکه چهره‌های شاخصی از علما و بزرگان دینی و مجتهدان و شخصیت‌های علمی ایران در خصوص شخصیت کوروش و اینکه او می‌تواند ذوالقرنین مد نظر قرآن باشد نظر داده‌اند که نظرات آنان موجود است، گفت: حتی می‌توان ادعا کرد که خدمات انجام شده برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی برجای مانده از کوروش و هخامنشیان در دوران بعد از انقلاب بسیار شاخص‌تر از دوران پیش از انقلاب بوده است.

او با یادآوری اینکه نمی‌توان بین تاریخ قبل و بعد از اسلام در بررسی تاریخی ایران تفکیکی قائل بود، گفت: جریان معاند و اپوزوسیون نظام اسلامی از سال‌ها پیش با هدف گرفتن بعد ملی‌گرایی، سعی در سوءاستفاده از شخصیت کوروش در مسیر رسیدن به اهداف سیاسی خود داشته و دارند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy