Saturday, Mar 31, 2018

صفحه نخست » واکنش محسن سازگارا به صحبت‌های مصطفی تاج زاده

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

کلیپ کوتاه از صحبت‌های مصطفی تاجزاده درباره‌ وزارت اطلاعات و محسن سازگارا:

سازگارا در واکنش به اتهام تاجزاده به او هشدار داد که در دام ماموران امنیتی جمهوری اسلامی نیفتد

دماوند، محسن سازگارا، صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده جامعه و از فعالان منتقد جمهوری اسلامی در آمریکا، به سخنان مصطفی تاجزاده درباره نحوه خروج خود از ایران واکنش نشان داد و ادعاهای او را تکذیب کرد.

تاجزاده که از چهره های سرشناس اصلاح طلبان در داخل کشور است، اسفندماه ۱۳۹۶ در یک گفتگوی تصویری با اعلام این که بازجوی او همان بازجوی محسن سازگارا بوده، گفته بود:«این بازجو به من پیشنهاد داد تا از کشور خارج بشوم. مثل همان شکلی که برای سازگارا از انگلیس ویزا گرفتند و بعدا همسر و فرزند او نیز به او پیوسته بودند. من اما گفتم من از ایران خارج نمی شوم.»

اما سازگارا در گفتگو با علیرضا نوریزاده با تشریح وضعیت سلامتی قلب و چشم خود که پس از ۷۹ روز اعتصاب غدا به مرحله بحرانی رسیده بوده، از تماس تلفنی خود با شماره‌ای که بازجو به وی داده بود می‌گوید و در ادامه می افزاید: «دادگاه پیش از آزادی، برای من وثیقه ۳۰۰ میلیونی تعیین کرده و سند خانه پدر و برادرم را گرفته بودند. در مراجعه به پزشکان متخصص متوجه حاد بودن وضعیت شدم. آنها گفتند باید برای درمان به خارج از کشور بروم. من ممنوع الخروج بودم. لذا با آن شماره تماس گرفتم. گفتم باید برای معالجه به خارج بروم. قصد ماندن ندارم. بازجو گفت این بالاتر از حد اختیارات من است. ۴۰ روز صبر کردم تا با من تماس گرفت و فقط گفت ممنوع الخروجی ام را برداشته‌اند. من شخصا به سفارت بریتانیا مراجعه و درخواست ویزا نموده و پس از طی روال اداری آن، با دریافت ویزا از کشور خارج شدم. اما پسرم که دانشجوی دانشگاه تهران بود و مشغول به کار بود تا مدتها پس از این ماجرا ایران بود و بعد با اپلای دانشگاهی در بریتانیا از کشور خارج شد.»

محسن سازگارا در ادامه ضمن تکذیب ادعای تاجزاده، گفت: «انتظار نداشتم آقای تاجزاده دوباره و به دروغ این تهمت را به نقل از بازجوی خود نقل کند.»

سازگارا همچنین تلویحا مصطفی تاجزاده را متهم کرد که برای به دست آوردن دل ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، قبول کرده تا علیه او سخن بگوید.

او گفت که ماموران امنیتی پیشتر به ماشاالله شمس الواعظین، از روزنامه نگاران نزدیک به هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان گفته بودند علیه سازگارا مصاحبه کند تا به او مجوز انتشار روزنامه بدهند، شمس الواعظین این مسئله را قبول کرد اما هرگز مجوز انتشار روزنامه نگرفت.

سازگارا بر این اساس از تاجزاده خواست تا اشتباه شمس الواعظین را تکرار نکند.

مصطفی تاجزاده و محسن سازگارا برای مدتها از همفکران یکدیگر درون جمهوری اسلامی بودند هرچند که راه سازگارا در اواسط دهه ۸۰ از اصلاح طلبان حکومتی جدا شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy