Friday, Apr 27, 2018

صفحه نخست » آمدنیوز: «بخشنامه محرمانه» سپاه از فساد فزاینده و سیستماتیک در این نهاد نظامی - امنیتی

sepah_042718.jpgبر اساس اسنادی که «آمدنیوز» توانسته از طریق منابع خود در رده‌‌های «فرماندهان و سرداران ارشد سپاه پاسداران» به دست آورد، عمق فساد حاکم در میان کادرها و فرماندهان سپاه به طور شگفت‌انگیزی نمایان شده است.

به گزارش «آمدنیوز»، با توجه به فساد گسترده کادرهای مختلف سپاه پاسداران، «کمیسیون عالی پیشگیری از جرایم و تخلفات سپاه» به ریاست «سردار حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه، «برای جلوگیری از افزایش هر چه بیشتر تخلفات میان کادرهای خود»، طی بخشنامه‌ای با طبقه‌بندیِ حفاظتیِ «محرمانه»، مواردی را به گیرندگان رده‌های مختلف این نیرو ابلاغ کرده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این بخشنامه‌ی مهم گویای واقعیاتی است که در میان کادرها و سرداران سپاه پاسداران حاکم است. مواردی چون: «تخلفات متعدد از قوانین و مقررات مالی»، «واریز وجوه بیت‌المال به حساب‌های شخصی»، «افتتاح حساب‌های متعدد غیر مصوب و غیر دولتی به نام اشخاص»، «سرمایه‌گذاری شخصی از وجوه بیت‌المال»، «مخفی کردن اموال بیت‌المال در مؤسسات خیریه»، «به کارگیری اقوام و بستگان در سمت‌های اقتصادی»، «تهیه لیست‌های غیرقانونی حقوق و مزایا» و ... که به طور گسترده در سپاه در حال انجام است و این بخشنامه برای برخورد با این مفاسد در تاریخ ۹۶/۱۱/۲۸ به رده‌های سپاه ابلاغ شده است. انتشار این بخشنامه که برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد، می‌تواند افکار عمومی را نسبت به کارکرد اقتصادی سپاه و سرداران آن آگاه و «نگاه بیرونی» به این مجموعه را از «مجموعه‌‌ای معنوی و خدمت‌گذار» به «مجموعه‌‌ای مفسد و منفعت‌جو» تغییر دهد.

در متن این «ابلاغیه محرمانه» آمده است:

24838807794.jpg

به: گیرندگان ذیل
موضوع: هشدار در مورد جرایم و تخلفات اقتصادی و مالی
سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل محمد؛ به رغم سیر کاهش جرایم و تخلفات کارکنان در سپاه، به علت نظارت، تفویض اختیارها و اعتماد بیش از حد، تساهل و تسامح با متخلفین و مجرمین و ...، از سوی برخی فرماندهان و مسئولین، شاهد افزایش جرایم و تخلفات مالی در دو سال اخیر می‌باشیم. در راستای پیشگیری از این آسیب‌ها، نکات آسیب‌زای ذیل جهت توجه جدی از سوی فرماندهان و مسئولین در حوزه فعالیت‌های سازندگی، اقتصادی و مالی ابلاغ می‌گردد.

لازم است ضمن آگاه‌سازی مدیران و کارکنان مربوط، با نظارت و بازرسی‌های غیر مترقبه، از وقوع این آسیب‌ها که به حیثیت سپاه و پاسداری خدشه وارد می‌کند، جلوگیری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، در اسرع وقت با متخلفین برخورد قضایی و انضباطی صورت گیرد.

۱- انجام تخلفات به بهانه عدم اطلاع از قوانین و مقررات اقتصادی و مالی.
۲- وازیر وجوه بیت‌المال به حساب شخصی خود و دیگران.
۳- افتتاح حساب‌های غیر مصوب و غیر دولتی خارج از روال قانونی.
۴- سرمایه‌گذاری، سپرده‌گذاری از وجوه بیت‌المال و درآمدی.
۵- مخفی نمودن وجوه حاصل از درآمدها و یا مصرف آن برابر نظر شخصی مسئولین و کارکنان مربوط و بدون رعایت سلسله مراتب، راه‌اندازی خیریه و ... .
۶- خرید و فروش و یا واگذاری اموال و امکانات و یا اجاره آن خارج از رویه قانونی و بررسی‌های همه جانبه و دقیق سود و زیان.
۷- تهیه فاکتور، صورت‌مجلس، صورت‌جلسه، انعقاد قرارداد، توافقنامه، تفاهم‌نامه، صورت‌جلسه خسارات، مناقصه و ... برخلاف ضوابط، به صورت غیر واقعی و غیر قانونی، کم توجهی به نظرات دقیق کارشناسی.
۸- دریافت هدایا، امکانات، تجهیزات و لوازم به صورتی که بهره‌برداری آن به صورت شخصی قلمداد گردد.
۹- به کارگیری بستگان و آشنایان و یا انعقاد قرارداد با آنان در شرکت‌های مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی و یا به کارگیری آنها تحت عناوین مختلف و پرداخت‌های غیر قانونی به آنها.

24838807795.jpg۱۰- تهیه لیست‌های حقوق و اضافه کار و پاداش و دستمزد خارج از مصوبات قانونی.
۱۱- دریافت کمک، مساعده، قرض و ... از طرفین قراردادها و معاملات و یا هرگونه بهره‌بردای از امکانات مجموعه‌های طرف قرارداد، به صورت شخصی و یا انجام رفتارهایی که سپاه را وامدار و بدهکار آنان می‌نماید.
۱۲- انجام هرگونه فعل و اقدامی که از آن برداشت، تبانی، هم‌کاری و هم‌دستی، غیر قانونی با طرفین قرارداد را متصور نماید.
۱۳- پنهان‌سازی و مخفی نمودن عدم موفقیت‌های مجموعه‌های طرف قرارداد و یا خسارت‌های وارده توسط اشخاص و شرکت‌ها به نحوی که سپاه متضرر و به بیت‌المال خسارت وارد گردد.
۱۴- هرگونه رفتاری خارج از روال قانونی که خارج از رویه قانونی ارتباطاتی را ایجاد نموده و زمینه سوءاستفاده افراد را ایجاد می‌نماید.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی
جانشین فرمانده کل و رییس کمیسیون عالی پیشگیری از جرایم و تخلفات سپاه

گیرندگان:
- ردیف‌های ۱ تا ۶ جهت اقدام.

رونوشت:
۱- نماینده محترم ولی فقیه در سپاه جهت استحضار.
۲- ساحفاسا جهت اطلاع.
۳- دبیرخانه کمیسیون عالی پیشگیری از جرایم و تخلفات سپاه جهت پیگیری.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy