Sunday, Apr 1, 2018

صفحه نخست » دیدار ولیعهد عربستان و بیل گیتس و جف بیزوس

یورونیوز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جریان سفر خود به ایالات متحده آمریکا، روز جمعه با حضور در منزل بیل گیتس در سیاتل با او دیدار کرد.

محور این دیدار، بررسی زمینه‌های همکاری مشترک عربستان و آقای گیتس در حوزه‌‌های فناوری و توسعه دانش فنی در این کشور بوده است.

بیل گیتس، کارآفرین برجسته و میلیاردر معروف آمریکایی، موسس شرکت مایکروسافت و بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

ولیعهد عربستان همچنین طی سفر خود به سیاتل آمریکا با جف بیزوس، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت آمازون نیز در خصوص سرمایه گذاری این شرکت در عربستان برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور مذاکره کرده است.

bensalmanGatesBezos1.jpg

دیدار ولیعهد عربستان و بیل گیتس

bensalmanGatesBezos2.jpgدیدار ولیعهد عربستان و جف بیزوس مدیر اجرایی شرکت امازون

bensalmanGatesBezos3.jpgدیدار ولیعهد عربستان و ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت

مطابق برنامه اعلام شده برای این سفر، ولیعهد عربستان قصد دارد از سازمان فضایی آمریکا، ناسا، بازدید کند و نیز با حضور در هالیوود با برخی از تهیه کنندگان سینمای آمریکا دیدار و مذاکره کند. او همچنین قرار است به دیدار شهردار لس‌آنجلس نیز برود.

محمد بن سلمان که ازدو هفته پیش به ایالات متحده آمریکا سفر کرده، پیشتر با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور نیز در خصوص روابط دوجانبه عربستان و آمریکا دیدار و مذاکره کرده بود.

ولیعهد عربستان طی این سفر بیشتر دیدارهای خود را به ملاقات مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری و کسب و کارهای مطرح آمریکا معطوف کرده است. هدف او از این دیدارها کمک به پیشبرد برنامه موسوم به چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی عنوان شده است.

چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان برنامه‌ای برای کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به درآمد نفت و اصلاح ساختار اقتصاد عربستان با هدف متنوع‌سازی زمینه‌های سرمایه گذاری و تولید است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy