Wednesday, Apr 11, 2018

صفحه نخست » دیدار محرمانه فرستاده پوتین با شمخانی: بازگشت بی‎سر و صدای مستشاران ارشد سپاه به ایران

navshekan.jpgکیهان لندن ـ حضور ناوشکن آمریکایی نزدیک سواحل سوریه احتمال شروع درگیری در منطقه را افزایش داده است. شنیده‎ها حاکی از آن است که سپاه قدس پیش از حمله هوایی ارتش اسراییل به پایگاه التیفور (T4) در حُمص سوریه از احتمال وقوع آن مطلع بوده و بر همین اساس تعدادی از مستشاران ارشد خود را به ایران باز گردانده بود.

در حمله هوایی ارتش اسراییل به فرودگاه التیفور که دوشنبه، ۲۰ فروردین، صورت گرفت دست‌کم هفت عضو سپاه کشته و شش تا هفت نفر دیگر مجروح شدند که همگی آنها به ایران منتقل شدند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

افزایش احتمال حمله نظامی آمریکا یا نیروهای ائتلاف بین‎المللی به سوریه افزایش یافته به ویژه آنکه ارتش اسد متهم به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان شده است.

همچنین گزارش شده الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه در سفری از پیش تعیین نشده روز سه‎شنبه به ایران سفر کرده و با علی شمخانی دبیر شورای‎عالی امنیت ملی و جمعی از فرماندهان سپاه دیدار و گفتگو کرده است؛ محور گفتگوی آنها حمله اسراییل به التیفور بوده است.

از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا ۲۰ فروردین حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر از نیروهای مدافع حرم از لشکر فاطمیون (افغان‎ها) نیز در سوریه کشته شدند.

بر اساس اطلاعات رسیده به کیهان لندن، یکی از بحث‌های مطرح شده در این دیدارها ضعف سیستم‌های پدافندی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ روسی دربرابر حملات موشکی و حمله جنگنده‎های اسراییلی در سوریه بوده است.

پس از حملات اخیر ارتش اسراییل به سوریه، مقامات جمهوری اسلامی ایران نگران میزان کارایی سیستم پدافند اس ۳۰۰ خود شده‌اند.

گفته می‌شود عدم حضور وزیر دفاع یا یکی از فرماندهان ارشد ارتش در این نشست محرمانه مورد انتقاد ارتشی‎ها قرار گرفته است. آن هم در حالی که امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی امروز، ۲۱ فروردین، در سخنانی ادعا کرد که «دشمنان بهتر است قدرت دفاعی ایران را امتحان نکنند چون در صورت هرگونه اشتباه و محاسبه‌های غلط، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد.» وی همچنین گفت: «ایران اسلامی با تمام توان و قوای خود با سربازانی جان بر کف که سلاح شان را ما تامین خواهیم کرد در برابر هر گونه شیطنت دشمنان مقابله و آنها را از کرده خود پشیمان خواهند کرد.»

گفتنی است در دیدار فرستاده پوتین با فرماندهان سپاه، آنها اصرار داشتند تا روسیه تحقیق کند آیا خبر مربوط به پرواز دو جنگنده‌‏ی اسراییلی اف ۳۵ برفراز ایران صحت داشته یا خیر.

دیلی استار به نقل از رسانه‎های ترکیه گزارش داده جنگنده‌های روسی روز سه‎شنبه دست‌کم چهار بار بالای ناوشکن آمریکایی یو.اس.اس دونالد کوک «USS Donald Cook» مستقر در آب‌های دریای مدیترانه پرواز کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy