Sunday, Apr 15, 2018

صفحه نخست » حمله "اسرائیل" به پایگاه نظامی سپاه در سوریه، تکذیب حزب‌الله

041518A_top.jpgبی بی سی - عصر شنبه، ۲۵ فروردین، رسانه‌های عربی و اسرائیلی گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای انفجاری بزرگ در یک پایگاه نظامی در جنوب حلب خبر دادند. محل این پایگاه "جبل عزان" در جنوب حلب اعلام شد. شبکه سی‌ان‌ان ترک اعلام کرده است که این پایگاه "متعلق به ایران بوده و دست کم ۲۰ نفر کشته شده‌اند."

گزارش‌های رسانه‌های محلی از "حمله هوایی یک جنگنده ناشناس" به این پایگاه خبر دادند، اما هیچ کشوری تاکنون انجام چنین حمله‌ای را به عهده نگرفته است. این واقعه از آن جهت خبرساز شد که ساعاتی بعد از حمله هوای آمریکا و متحدانش به هدف‌هایی در غرب سوریه منتشر شد. گرچه در فهرست هدف‌های اعلام شده نامی از این پایگاه نیست.

بعضی از رسانه‌ها هم، بدون ذکر منبع، اسرائیل را مسئول "بمباران پایگاه ایران در جبل عزان" دانسته‌اند. اسرائیل تاکنون بارها در خاک سوریه هدف‌هایی را بمباران کرده است اما مقام‌های این کشور انجام این حمله‌ها را تایید یا تکذیب نمی‌کنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

تکذیب حزبالله

هم‌زمان با انتشار خبر "انفجار در جبل عزان" خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، که به عنوان منابع نزدیک به سپاه پاسداران شناخته می‌شوند هم به نقل از منابع محلی، این خبر را منتشر کردند. اما ساعتی بعد، خبرگزاری اسپوتنیک، اعلام کرد که در تماس با حزب‌الله لبنان، این گروه انفجار یا حمله هوایی به جبل عزان را "تکذیب" کرده است.

به دنبال انتشار این خبر، خبرگزاری‌های فارس و تسنیم هم، این خبر را به به نقل از همان منبع تکذیب کردند. همزمان شبکه تلویزیونی المیادین، "انفجار و حمله هوایی" به جبل عزان را رد کرد و اعلام کرد که "اتصال سیم‌های برق در این منطقه باعث ایجاد جرقه‌های قوی شده است" و اهالی محل را به اشتباه انداخته است.

وزیران کابینه اسرائیل: به اقدام علیه ایران در سوریه ادامه خواهیم داد

یورونیوز، روز یکشنبه دو وزیر بلندپایه کابینه اسرائیل اعلام کردند که این کشور به اقدام علیه ایران در سوریه ادامه خواهد داد.

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، در مصاحبه با رادیو نظامی این کشور گفت: «ایران در سوریه تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود و ما به اقدام برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه ادامه خواهیم داد».

نفتلی بنت، وزیر آموزش اسرائیل، نیز در اظهاراتی اسرائیل را در این خصوص دارای «آزادی عمل مطلق» خواند و گفت: «ما به ایران اجازه نخواهیم داد که در سوریه مستقر شود. مرزهای شمالی ما نمی‌تواند به محل بازی بشار اسد تبدیل شود.»

این اظهارات یک هفته پس از آن ایراد می‌شود که طی یک حمله‌ی منتسب به اسرائیل به پایگاهی نظامی در خاک سوریه ۷ ایرانی کشته شدند.

تنش اخیر میان ایران و اسرائیل پس از آن بالا گرفت که ارتش اسرائیل یک «پهپاد ایرانی» را در دهم فوریه (بیست و یکم بهمن) بر فراز خاک اسرائیل هدف گرفت.

یک مقام ارشد وزارت دفاع اسرائیل نیز روز ۱۱ آوریل به روزنامه جروزلم‌پست گفته بود: «اگر ایرانی‌ها بخواهند به اسرائیل آسیب بزنند یا منافع اسرائیل را در سوریه به خطر بیاندازند، این رژیم اسد و خود اسد هستند که بهای آن را خواهند پرداخت و از روی نقشه دنیا محو خواهند شد.»

گفته می شود یک پایگاه نظامی متحدان اسد بمباران شده است. برخی از رسانه ها هدف منفجر شده را انبار اسلحه مربوط به نیروهای ایرانی عنوان کرده اند. برخی از گزارش ها نیز این جنگنده را به اسرائیل نسبت داده اند.

با این حال خبرگزاری های رسمی این روایت ها را تایید نکرده اند. خبرگزاری فرانسه در تازه ترین خبر گفته است که منطقه ای که انفجار در آنجا رخ داده محل حضور نیروهای ایرانی و افغان می باشد.

گفته می‌شود یک پایگاه نظامی متحدان اسد بمباران شده است. برخی از رسانه‌ها هدف را انبار اسلحه‌ای مربوط به نیروهای ایرانی عنوان کرده‌اند و آن را به جنگنده‌های اسرائیل نسبت داده‌اند.

ایران و اسرائیل هنوز نسبت به این ادعاها واکنشی نشان نداده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy