Sunday, Apr 15, 2018

صفحه نخست » تداوم اعتراض‌ها در اصفهان یک روز پس از حمله لفظی امام جمعه به کشاورزان معترض

isfihan_041518.jpgصدای آمریکا، اعتراض‌ها به معضل کم آبی و مطالبه حقابه از سوی کشاورزان شرق استان اصفهان کماکان و بی وقفه ادامه دارد، با این تفاوت که بعضی گزارشهای تصویری از این تجمع‌ها همراه با صداهایی است که به نظر می رسد صدای شلیک گلوله است.

همزمان با ادامه اعتراض‌های کشاورزان اصفهانی برای گرفتن حقابه شان، گزارش‌های همراه با تصاویر در رسانه‌های گروهی از شلیک‌های هوایی ماموران امنیتی برای جلوگیری از تجمع‌‌های اعتراضی حکایت دارد، که روز جمعه با حضور زنانی گسترش یافت که در شعارهایشان می‌گفتند «مشکل ما همینجاست، الکی میگن آمریکاست»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در همین حال، معترضان روز شنبه ۲۵ فروردین به اظهارات روز جمعه یوسف طبابایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، هم که در خطبه‌های نمازجمعه این شهر آنان را فتنه گران و آشوب طلبانی توصیف کرده بود که مومن و متدین نیستند، واکنش نشان دادند.

کشاورزان معترض در نخستین روزهای اعتراض در واکنش به بی‌اعتنایی مسئولان استانی به خواست‌هایشان، با پشت کردن به محراب در نماز جمعه، مسئولان را دشمن خطاب کرده بودند.

سابقه اعتراض کشاورزان اصفهان به چندماه پیش، با تشکیل تجمعات مسالمت آمیز برای رسیدگی به مسئله انتقال آب زاینده رود به استان‌های دیگر، و عدم مدیریت صحیح منابع آب، باز می‌گردد.

نماینده شاهین شهر در مجلس به تازگی هشدار داده است که احتمالاً از مردادماه بیش از پنج میلیون نفر از مردم اصفهان حتی آب شرب هم نخواهند داشت که نشان از جدی بودن بحران خشکسالی و کم آبی در فلات مرکزی ایران است. این بحران می‌تواند زندگی کشاورزان بسیاری در این مناطق را با اختلال‌هایی جدی مواجه کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy