Sunday, Apr 15, 2018

صفحه نخست » تسلیحات به کار رفته در حمله مثلث غربی به سوریه + تصاویر

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، ایالات متحده به‌همراه نیروهای فرانسه و بریتانیا به اهدافی در سوریه که به ادعای این کشورها محل نگهداری تسلیحات شیمیایی بودند حمله کرد. نگاهی می‌اندازیم به برخی از سلاح‌های به‌کار رفته در این حمله:

جنگنده‌های «تورنادو»

به گزارش وزارت دفاع بریتانیا، این کشور چهار جنگنده تورنادو را که به موشک‌های «استورم شدو» مجهز بود به این ماموریت فرستاد. بنا به گزارش پنتاگون، جت‌های بریتانیا در مجموع هشت موشک شلیک کردند.

attackSyria1.jpg

جت‌های رافائل فرانسه

این جت‌ها نیز، همانند جنگنده‌های تورنادو، هواپیماهای جنگی دوموتوره‌ای هستند مجهز به موشک‌های «استورم شدو» که بیش از ۲۵۰ مایل برد دارند، هستند. این بدین معناست که جت‌های رافائل می‌توانند پیش از ورود به حریم هوایی سوریه و مواجهه با سیستم دفاع موشکی این کشور موشک‌های خود را شلیک کنند.

attackSyria2.jpg

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بمب‌افکن‌های بی-۱ آمریکا

به گزارش مقام‌های پنتاگون، نیروی هوایی آمریکا در حمله به سوریه از بمب‌افکن‌های بی-۱ استفاده کردند؛ هواپیماهایی چهارموتوره که می‌توانند ۱۹ بمب را با خود حمل کنند، یعنی چیزی حدود ۴۵۰ کیلوگرم ماده منفجره.

attackSyria3.jpg

رزمناو، ناوشکن و زیردریایی‌های آمریکا

به گزارش پنتاگون، سه رزمناو ایالات متحده و یک زیردریایی که از موشک‌های «توماهاوک» بهره می‌بردند، در حمله به سوریه شرکت داشتند. موشک‌های توماهاوک بردی بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارند.

attackSyria4.jpgموشک‌های توماهاوک

موشک‌های توماهاوک در حمله روز گذشته -شنبه- به سوریه به کار گرفته شدند. از این موشک‌ها در حمله سال گذشته به یک فرودگاه سوری نیز استفاده شد.

attackSyria5.jpgناوچه و رزم‌ناو فرانسوی

به گزارش پنتاگون، فرانسه، در حمله به سوریه، سه موشک از یکی از ناوچه‌های چندمنظوره خود شلیک کرد. این ناوچه‌ها، یکی از جدیدترین تسلیحات نظامی نیروی دریایی فرانسه هستند.

attackSyria6.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy