Monday, Apr 16, 2018

صفحه نخست » ماموران پلیس ایران در تعقیب یک متهم چهار نفر را کشتند

رادیو فردا، فرماندار شهرستان دلگان در استان سیستان‌وبلوچستان ضمن تایید گزارش‌ها درباره مرگ چهار سرنشین یک خودرو از جمله یک دختر سه ساله بر اثر شلیک ماموران نیروی انتظامی، مدعی شد که راننده این خودرو «قاچاقچی مواد مخدر» بوده و «قصد فرار» داشته است.

هوشنگ بامری روز یکشنبه ۲۶ بهمن در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا همچنین مدعی شد که راننده این خودرو بهمن‌ماه پارسال به پاسگاه دلگان «تیراندازی» و «فرار» کرده بود.

به گفته آقای بامری، نیروهای امنیتی «با داشتن حکم قضایی پیگیر موضوع شده و شامگاه جمعه در دو کیلومتری شهر دلگان» به خودروی او «دستور توقف دادند که متهم قصد فرار از محل را داشت».

58877445.jpgبر اساس این گزارش، ماموران امنیتی به این خودرو شلیک کردند که علاوه بر راننده، یک دختر سه ساله و دو پسر ۱۸ و ۲۳ ساله که سوار برخودرو بودند، کشته شدند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در همین حال سایت «کمپین فعالان بلوچ» خبر داد که در شلیک ماموران نیروی انتظامی به خودروی مسلم بامری ۲۷ ساله، در روز پنجشنبه ۲۳ فروردین، حسنی بامری، خواهر زاده سه ساله او، حمزه بامری برادرش و جوان ۲۳ ساله دیگری به نام یعقوب بامری کشته شده‌اند.

این کمپین گزارش‌ها درباره تیراندازی مسلم بامری به پاسگاه دلگان را تکذیب و اعلام کرده که او بهمن‌ماه پارسال همراه با تعداد دیگری از مردم دلگان در یک تجمع اعتراضی، به پاسگاه نیروی انتظامی سنگ پرتاب کرده بود.

به گفته این کمپین، این تجمع پس از شلیک ماموران نیروی انتظامی به دو زن که مانع ورود ماموران نیروی انتظامی به خانه فردی به نام پرویز بامری برای بازداشت دو نفر شده بودند، شکل گرفته بود.

در سال‌های گذشته نیز برخی از کودکان در استان سیستان‌وبلوچستان و دیگر شهرهای ایران بر اثر شلیک ماموران نیروی انتظامی در حین تعقیب و گریز متهمان کشته شده‌اند.

از جمله ششم مهرماه پارسال در حمله نیروهای انتظامی به یک خانه در ایرانشهر یک پسر سه ساله و پدرش کشته شدند.

پس از آن دادستانی این شهرستان اعلام کرد که ماموران در تعقیب یک متهم به «سرقت مسلحانه» و «قاچاق» بودند که دراین خانه حضور داشته و درگیری او با ماموران نیروی انتظامی «یک ساعت طول کشیده» که در این درگیری علاوه بر این فرد، صاحبخانه و پسر سه ساله‌اش نیز کشته شده‌اند.

حدود ۲۰ روز پس از این اتفاق نیز، معاون فرماندار دزفول اعلام کرد که ماموران نیروی انتظامی به سمت چند فروشنده مواد مخدر شلیک کرده بودند که یک گلوله «پس از اصابت به یک دستگاه خودرو، کمانه کرده و به کودکی چهار ساله اصابت کرد».

نیروی انتظامی آمار دقیقی از افرادی که بر اثر شلیک اشتباهی ماموران این نیرو کشته می‌شوند، منتشر نمی‌کند.

علی افراسیابی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی، در مقاله‌ای اعلام کرده بود که در ۱۰ ماه سال ۹۱ بر اساس آمار معاونت حقوقی نیروی انتظامی، ۵۸ نفر بر اثر شلیک اشتباه از سوی ماموران نیروی انتظامی کشته شده‌اند.

سال ۹۵ نیز در شهر شادگان در استان خوزستان یک جوان به نام حسن ابوغبیش در بازار مشغول «خرید» بود که در جریان تعقیب و گریز دو موتورسوار و تیراندازی پلیس به سوی آنها، بر اثر اصابت گلوله جان باخت.

خبرگزاری «هرانا» به نقل از یک شاهد عینی، علت تیراندازی و تعقیب و گریز را متواری شدن دو راکب موتور سوار از دست پلیس به خاطر نداشتن «گواهینامه» رانندگی اعلام کرده بود.

مرگ این جوان در عصر ۲۱ بهمن ۹۵ به آغاز برخی اعتراض‌ها در این شهر منجر شد، به طوری که بنابر برخی گزارش‌ها کلانتری این شهر نیز به آتش کشیده شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy