Tuesday, Apr 17, 2018

صفحه نخست » آمدنیوز: افشای پولشویی چند میلیارد دلاری بقایی در ملاقات محرمانه با شاهزاده کویتی + فیلم

اسفندماه سال ۱۳۹۶، خبری به طور اختصاصی از سوی منابع معتبر بین‌المللی در اختیار «آمدنیوز» قرار گرفت که از ماجرای یک پولشویی ده میلیارد دلاری توسط رژیم جمهوری اسلامی با کمک سیاستمداران ارشد کویتی پرده بر می‌داشت. بلافاصله پس از انتشار این خبر، «حمید بقایی» توسط مأموران امنیتی بازداشت و زندانی شد که تاکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد. در ادامه خبر «آمدنیوز»، ویدیویی توسط «کنگره ملی ایرانیان» منتشر شده که خبر «آمدنیوز» را مبنی بر تلاش بقایی و احمدی‌نژاد در پولشویی با کشورهای حاشیه خلیج فارس تأیید می‌کند. گفته شده این ویدیو توسط یکی از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا از ملاقات محرمانه بقایی معاون اجرایی رییس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد با «شیخ ناصر الصباح» نخست وزیر سابق کویت و «جاسم الخرافی» رییس و سخنگوی مجلس ملی این کشور به صورت پنهانی تصویر برداری شده است.

در این ویدیو که به صورت مخفیانه ضبط شده، «ناصر محمد احمد الجابر الصباح» نخست‌وزیر سابق و نامزد کنونی مقام پادشاهی کویت، در حال مذاکره با «حمید بقایی» برای انتقال میلیاردها دلار به رژیم جمهوری اسلامی و نقض تحریم‌های بین‌المللی این حکومت به تصویر کشیده شده است.


«ناصر محمد احمد الجابر الصباح» که مدتی نیز به عنوان سفیر کویت در تهران فعالیت داشته، روابط نزدیک سیاسی و تجاری گسترده‌ و مخفیانه‌ای با رژیم حاکم بر ایران داشته است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در این ویدیو حمید بقایی به همراه زنی به نام «مهتاب» که از پرسنل وزارت خارجه جمهوری اسلامی است دیده می‌شود که وی بدون «حجاب اسلامی» ادعایی، جمهوری اسلامی را نمایندگی می‌کند. در کنار «ناصر» هم یک میلیارد دیگر کویتی به نام «جاسم الخرافی» که سخنگو و رییس مجلس ملی کویت بوده، دیده می‌شود. این چهار نفر به طور خاص در مورد یک عملیات پول‌شویی به مبلغ هفت تا ده میلیارد دلار به نفع رژیم جمهوری اسلامی گفتگو می‌کنند.

این ملاقات محرمانه در سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱۳۹۲ خورشیدی در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری هشت ساله‌ی احمدی‌نژاد صورت گرفته است. در سال ۱۳۹۲، «اسفندیار رحیم مشایی» برای دوره‌ی ریاست جمهوری دهم اعلام کاندیداتوری کرده بود که گویا قصد داشته بخشی از این مبلغ میلیاردی را برای تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کند.

در این فیلم کوتاه صحبت از هماهنگی‌هایی با مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به میان آمده است. این در حالی است که در آن سال‌ها، «اکبر هاشمی رفسنجانی» ریاست این مجمع را عهده‌دار بوده است. از سوی دیگر در این ویدیو اظهار شده که این مراودات برای پولشویی گسترده، مدتی میان دو طرف ایرانی و کویتی در جریان بوده است.

بر اساس این گزارش، «جاسم الخرافی»، داد و ستدهای مالی و عملیات پولشویی با ایران را مدیریت کرده و پس از مرگ ناگهانی او در سال ۲۰۱۵ میلادی، پسرش «لوئی الخرافی» و برادر زاده‌اش «مارزوک الخرافی»، روابط مالی و پولشویی با رژیم حاکم بر ایران را بر عهده گرفته‌اند.

جاسم الخرافی روابط بسیار نزدیک مالی و سیاسی نیز با «سیدحسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان نیز داشته است. این معاملات پولشویی، از طریق شرکت‌هایی که حق امتیاز رستوران‌ها و فست فودهای مشهور آمریکایی از جمله «کی اف سی»، «رد لابستر»، «آلیو گاردن» و «کریسپی» را داشته‌اند، انجام شده است.

پرداخت‌های مخفیانه‌ی مربوط به این معاملات در مواردی، به منظور پنهان کردن گیرنده‌ی نهایی (رژیم حاکم بر ایران)، از طریق حساب‌های بانکی به عربستان سعودی منتقل شده است. منابع دولتی کویت ادعا می‌کنند که این معاملات کماکان در حال رخ دادن هستند.

منابع محلی در کویت، این مذاکرات مخفیانه‌ی مقامات بلندپایه‌ی ایران با مقامات کشور کویت را که به دور از چشمان پادشاه این کشور انجام شده، به عنوان تلاشی برای «سرنگونی امیرِ مورد حمایت غرب» در این کشور و تلاش برای «جایگزینی پادشاه فعلی با فردی از خانواده حکومتی کویت» که روابط نزدیکی با رژیم جمهوری اسلامی ایران دارد، ارزیابی می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy