Wednesday, Apr 18, 2018

صفحه نخست » توقف حکم اعدام بهمن ورمزیار "با دستور خامنه‌ای"

edam_041718.jpgاستان‌وایر - کامران حمزه٬ دادستان همدان از توقف اجرای حکم اعدام بهمن ورمزیار خبر داد.

آقای حمزه به ایسنا گفته که حکم اعدام ورمزیار و یک نفر دیگر که قرار بود صبح روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) اجرا شود به علت یک «مورد قضایی به بعد موکول شد.»

این مقام درباره جزئیات این «مورد قضایی» که منجر به توقف اجرای آن شده٬ هیچ توضیحی ارائه نکرده است.

کامران حمزه در گفتگوی دیگری که با روزنامه «فرهیختگان» داشته علت توقف اجرای حکم اعدام فرد دیگری که در جریان سرقت از طلافروشی با بهمن ورمزیار هم‌دست بوده را «اشکال قضایی» اعلام کرده است.

وی درباره همین «اشکال قضایی» نیز حاضر به ارائه توضیح بیشتری نشده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این مقام مسئول همچنین اعلام کرده که توقف اجرای این حکم به دستور رهبر جمهوری اسلامی نبوده است. اظهارات دادستان همدان در شرایطی بیان می‌شود که شب گذشته مادر بهمن ورمزیار با انتشار ویدئویی خبر از عفو فرزندش از سوی علی خامنه‌ای داده بود.

برادر این سارق مسلح نادم هم به «استان‌وایر» گفته که روز ۲۷ فروردین از قوه قضائیه به خانواده خبر توقف موقت اعدام بهمن ورمزیار را داده‌اند.

قرار بود که حکم اعدام این جوان به جرم سرقت مسلحانه٬ ساعت شش صبح امروز (۲۸ فروردین) به اجرا گذاشته شود که در حال حاضر اجرای آن متوقف شده است.

در پرونده بهمن ورمزیار نیز برخی مراجع فتاوایی مبنی بر اینکه وی به خاطر توبه دیگر مستحق اعدام نیست٬ منتشر شده بود٬ اما قوه قضائیه به این فتاوا بی‌توجهی کرده بود.

به نظر می‌رسد منظور دادستان همدان از «اشکال قضایی» در این پرونده٬ تشکیک در درستی رای اعدامی است که برای بهمن ورمزیار صادر شده است.

حسن شمشادی٬ خبرنگار صدا و سیما هم شب گذشته متنی حقوقی در کانال تلگرام خود منتشر کرده که نشان می‌دهد حکم اعدام در این پرونده «بر خلاف موازین حقوقی» صادر شده است.

بهمن ورمزیار چهار سال پیش به همراه سه نفر دیگر در همدان به یک طلافروشی حمله کرده و طلا‌ها را به سرقت برده بود٬ اما پس از ۱۸ روز خود را تسلیم پلیس کرده و از اقدام خود اظهار پشیمانی کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy