Wednesday, Apr 18, 2018

صفحه نخست » پاسخ کاوه مدنی به اتهام گریز از کشور: من خودم بودم، اما خودی نبودم

رادیوفردا - ساعتی پس از انتشار سخنان دادستان تهران مبنی بر «فرار» کاوه مدنی از کشور، آقای مدنی که پس از استعفا از سازمان محیط زیست از کشور خارج شد در توئیتی نوشت: «من خودم بودم، اما خودی نبودم.»

از پیام توئیتری معاون سابق سازمان محیط زیست ایران چنین برمی‌آید که، به گفته او او، وی تنها به این دلیل تحت فشار قرار گرفته و مجبور به ترک کشور شده است که «خودی»، نزدیک به حلقه قدرت در جمهوری اسلامی، نبوده است.

کاوه مدنی در پیام توئیتری خود می‌گوید که خود را «محتاج معامله برای کتمان سوابقی تاریک و خاص» نمی‌داند و تنها به دلیل «عشق به وطن و امید برای بهبود» به ایران بازگشته است.

آقای مدنی، ۳۷ ساله، در دولت دوم حسن روحانی برای فعالیت در سازمان محیط زیست ایران دعوت به همکاری شد.

وی که خود پیشتر گفته بود دوستان و خانواده‌اش با تمایل وی مبنی بر پذیرش پست رسمی در جمهوری اسلامی «مخالف» بوده و آن را «دیوانگی» می‌دانستند ولی او به ایران آمد و به عنوان معاون سازمان محیط زیست مشغول به کار شد.

واکنش تند کاوه مدنی به مسئولین جمهوری اسلامی بعد از خروج از کشور

یورونیوز، کاوه مدنی، معاون سابق سازمان محیط زیست ایران در توئیتی انتقاد آمیز به طور تلویحی خروج خود از کشور را تائید کرد.

برخی رسانه های ایران روز گذشته گزارش کرده بودند کاوه مدنی که در خارج از کشور به سر می برد به ایران بازنگشته و از سمت خود استعفاء داده است. بنا به همین گزارشها عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست با استعفای کاوه مدنی موافقت کرده است.

کاوه مدنی در توئیتی که روز سه شنبه منتشر کرد ایران را سرزمینی دانسته است که «جاهلان مجازی» در آن علم و دانش و تخصص را پس می زنند و با «توهم توطئه» در جستجوی محکومی هستند تا همه مشکلات را به گردن بگیرد.

3b6b74-3130210.jpgکاوه مدنی، استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن است که در شهریور سال ۱۳۹۶ به معاونت سازمان محیط زیست ایران منصوب شد. در جریان بازداشت گسترده فعالان حوزه محیط زیست در بهمن سال گذشته شایعاتی مبنی بر بازداشت کاوه مدنی منتشر شده بود. رئیس سازمان محیط زیست این شایعات را تکذیب کرده بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

برخی رسانه های تندرو در ایران ضمن انتشار عکسهای خصوصی کاوه مدنی وی را به «جاسوسی» متهم کرده اند.

0100000.jpg

مهاجرت کاوه مدنی و داغ شدن معضل فراری دادن مغزها

ایران اینترنشنال، حسن روحانی در سال های گذشته بارها به موضوع مهاجرت معکوس تاکید داشت اما این موضوع تنها منحصر به دولت او نبود. از زمان اکبر هاشمی رفسنجانی سرمایه گذاری‌هایی برای بازگشت ایرانیان صورت گرفته است.

حالا با خروج کاوه مدنی و بازداشت چندین نفر دیگر از ایرانیانی که در سال‌های گذشته به ایران بازگشته بودند توجه به این ادعاهای حسن روحانی رییس جمهور ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی که خودشان حالا در زندان به سر می‌برند در دوران محمود احمدی نژاد تلاش‌هایی برای بازگشت ایرانیان به خرج دادند. تلاشی که با هزینه‌های مالی بسیاری همراه بود که حالا دستگاه قضایی نسبت به آنها سوال‌های بسیاری را نسبت به آنها مطرح کرده است.

این موضوع در دوران محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی هم با فراز و نشیب همراه بود.

در این سال‌ها هرچه دولت‌ها تلاش کردند با سد نهادهای قضایی و امنیتی روبرو شدند.

ایرانیان بسیاری در انتظار این بودند که وعده‌های داده شده حسن روحانی محقق شود تا بجای خروج از ایران و پرواز به آن‌سوی آب‌ها امکان آن‌را پیدا کنند تا به میهن خود بازگردند.

از مجموعه فعالیت‌های نهادهای امنیتی و قضایی در سال‌های گذشته می‌توان چنین استنباط کرد که آنها برای ایجاد موانع برای افراد نخبه‌ای از این دست موفق بوده‌اند.

کاوه مدنی، استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن است که مدت کوتاهی معاون سازمان محیط زیست بود. از او به عنوان متخصصی برجسته و شناخته‌شده در این حوزه نام می‌برند. او همزمان با بازداشت برخی از فعالان محیط زیست،‌ در بهمن ۱۳۹۶ به مدت کوتاهی بازداشت شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy