Thursday, Apr 19, 2018

صفحه نخست » کدام نماینده گفت «دختر خوشگلا رو نشون بده»؟!

Majles.jpgرادیو زمانه، علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری‌های داخلی اطلاع داده است که گروهی از نمایندگان در نامه‌ای به علی لاریجانی از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند با نماینده‌ای برخورد کند که در میان نطق جهانبخش محبی‌نیا درباره بحران اقتصادی در ایران، در میکروفن گفته بود: «به ما این دختر خوشگلا رو نشون بده». این سخنان از رادیوی سراسری پخش شده و نوار آن دست به دست می‌شود. رسوایی روز گذشته در مجلس در شبکه‌های اجتماعی هم پربازتاب بوده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در نامه‌ای با امضای بیش از ۸۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از فراکسیون‌های مختلف خطاب به هیأت رئیسه آمده است:

«همزمان با نطق آقای محبی‌نیا، صدای دیگری از زبان فردی در تریبون مجلس در رسانه‌ها پخش شده که حاوی کلمات زشت و خلاف شئونات و آموزه‌های اسلامی است، این موضوع باعث جریحه‌دار شدن قلوب ملت شریف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است. لذا مقتضی است دستور فرمایید فوراً موضوع جهت رسیدگی و اعمال مجازات قانونی مرتکب در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان یا دیگر مراجع قانونی اقدام شود.»

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز پنجشنبه ۳۰ فروردین در سخنانی با اشاره به رسوایی روز گذشته، ضرورت حفظ شأن و کرامت زنان را یادآوری کرد. پروانه سلحشوری در نطق امروز خود گفت جمله «به ما این دختر خوشگلا رو نشون بده» شأن و منزلت زنان ایرانی و مجلس را زیر سئوال برده است.

نطق روز گذشته جهانبخش محبی‌نیا درباره بحران اقتصادی در ایران بود. یکی از نمایندگان در میکروفنی که باز بود، با صدایی پر از شوق و هیجان‌زده به بغل‌دستی خود گفته بود: به ما این دختر خوشگلا رو نشون بده. به حسب‌ تصادف در این لحظه، محبی‌نیا بین دو جمله مکثی کرد و صدای این نماینده به وضوح در صحن علنی طنین انداخت و از رادیو هم پخش شد.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به روزنامه شرق دو احتمال را مطرح کرده: صداگذاری شده یا واقعیت دارد. به گفته او اگر صداگذاری شده باشد، باید دید چه کسانی صداگذاری کرده‌اند. اگر واقعیت داشته باشد باید با نماینده متخلف برخورد شود. سلیمی اما در این گفت‌وگو بیشتر به این سمت گرایش دارد که صدا، جعلی بوده و برای تخریب مجلسیان پخش شده است.

قرار است هفته آینده هیأت نظارت درباره این پرونده تشکیل جلسه دهد.

در مرداد ۹۶ هم اشتیاق گروهی از نمایندگان مجلس برای سلفی گرفتن با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای مراسم تحلیف روحانی به تهران سفر کرده بود، جنجال‌آفرین شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy