Friday, Apr 20, 2018

صفحه نخست » پاسخ تند سپاه به سخنرانی حسن روحانی درباره ارتش

spah2_041818.jpgدویچه وله - سپاه پاسداران طی بیانیه‌ای به طور غیرمستقیم به سخنان روحانی واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: «برخی دانسته یا نادانسته همنوایی با دشمن را در دستور کار قرار داده و دستاویز لازم برای تهاجم به سپاه را فراهم کرده‌اند.»

یک روز پس از سخنرانی حسن روحانی به مناسبت روز ارتش، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای به این سخنان واکنش نشان داد. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در گزارشش درباره این بیانیه نوشته است: «[در این بیانیه] با نکوهش اقدامات و اظهارات وحدت شکن و تفرقه انگیز و قدرناشناسی برخی عناصر داخلی، پایدار سازی امنیت ملی و نهادینه سازی قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را از پیامدهای پاسداری غیرمحافظه کارانه سپاه از انقلاب اسلامی تحت منویات فرماندهی معظم کل قوا و به پشتوانه حمایت ملت ایران دانست.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، روز ۲۹ فروردین در مراسم روز ارتش بدون نام بردن از سپاه پاسداران نکات مثبتی را در مورد ارتش گفت که در حقیقت انتقاداتی است که به سپاه وارد است؛ از جمله اینکه گفت ارتش هرگز وارد بازی‌های سیاسی نشده و در هیچ پرونده فساد اقتصادی نام فرماندهان ارتش نیست.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سپاه پاسداران در بیانیه خود به سخنان روح‌الله خمینی درباره این نهاد اشاره کرده که از جمله گفته بوده "اگر سپاه نبود، کشور هم نبود" و این سخنان را شاهدی بر اهمیت استراتژیک این نهاد دانسته است.

این نهاد نظامی همچنین تصریح کرده است: «امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر دستاوردهای داخلی... به یک بازیگر مهم و موثر در معادلات امنیتی غرب آسیا تبدیل شده است و با ارتقای قدرت هوشمند خود و بازنگری اندیشه مقاومت در فرهنگ سیاسی منطقه، پتانسیل و قدرتی را تولید کرده است که ملت‌های مورد تهاجم و تهدید جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری، برای همیشه خود را مدیون آن خواهند دانست.»

سپاه پاسداران در این بیانیه بار دیگر ادعای همیشگی‌اش را درباره مبارزه با داعش تکرار کرده و گفته اگر نبرد این نیروها با داعش نبود، امروز ایران جولانگاه داعش شده بود.

این بیانیه همچنین بودن نام سپاه در لیست تحریم‌های بین‌المللی و نیز در لیست اهداف گروه‌های "جاسوسی" را افتخار دانسته است.

مناسبات روحانی با سپاه پاسداران فراز و نشیب فراوانی داشته است. در دوران مبارزات انتخاباتی، روحانی حملات تندی علیه سپاه انجام داد و از آنها با نام "دولت با اسلحه" نام برد.

اما پس از آوردن نام سپاه در لیست تحریم‌های آمریکا موضع روحانی تغییر کرد و بار دیگر آنها را "برادران سپاهی" خواند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy