Friday, Apr 20, 2018

صفحه نخست » دستور رسیدگی به ضرب و شتم دختری توسط گشت ارشاد صادر شد

Gashte-Ershad-022.jpg
دویچه وله: در پی انتشار ویدیویی از صحنه ضرب و شتم شدید یک دختر توسط مامور زن گشت ارشاد، وزیر کشور دستور پیگیری ماجرا تا روز شنبه را صادر کرد. معصومه ابتکار معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری نیز این برخورد را به شدت محکوم کرده است.

ویدیویی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش و چندین مرتبه بازنشر شد که ضرب و شتم شدید یک دختر توسط مامور زن گشت ارشاد را نشان می‌دهد.

در این ویدیوی تکان‌دهنده که روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین منتشر شده، مامور زن گشت ارشاد می‌خواهد دختری را به خاطر نوع پوشش او دستگیر کند اما دختر زیر بار نمی‌رود و به او دشنام می‌دهد. مامور زن پس از شنیدن این دشنام با تمام نیرو به دختر حمله کرده و چند دقیقه متوالی او را کتک می‌زند. در سرتاسر این فیلم صدای جیغ‌های این دختر و نیز فریادهای مامور زن به گوش می‌رسد.

رحمانی فضلی وزیر کشور، دستور رسیدگی به موضوع را صادر کرده و گفته تا روز شنبه باید گزارشی جامع در این باره تهیه شود.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نیز در صفحه توییترش نوشته است: «دایره عمل یک مامور حتی در صورت اهانت به وی تا کجاست؟ به شدت این برخورد را محکوم و پیگیری می‌کنم. این رفتارهای خشن و غیردینی در شان هیچ انسانی نیست.»

شهیندخت مولاوردی، مشاور رئیس‌جمهوری نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: «انتشار کلیپ نحوه برخورد ماموران پلیس زن با مقوله بدپوششی و شیوه ارشاد آنها بیش از پیش ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و انتظامی از باید به باور، از تبلیغ به تعمیق، از ظاهر به معنا و از فعالیت محوری به اثربخشی که از برنامه‌های دولت یازدهم بود را به همه ما یادآوری کرد.»

واکنش سخنگوی ناجا

دفتر سخنگوی نیروی انتظامی ایران توضیحاتی درباره این موضوع منتشر کرده و ضمن ابراز تاسف از اتفاق صورت گرفته تاکید کرده که پلیس به هیچ وجه چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کند.

در توضیحات این دفتر البته آمده که فیلم منتشرشده تنها بخشی از کل اتفاق است و موضوع در حال بررسی است.

در پایان این توضیحات آمده: «انتظار می‌رود همه دختران و بانوان جامعه نیز شئونات اجتماعی را رعایت کنند.»

حسن روحانی در شعارهای انتخاباتی‌اش وعده پایان دادن به کار گشت‌های ارشاد را داده بود. حضور این گشت‌ها هرچند به نسبت سال‌های گذشته کمتر شده اما همچنان هرچند یکبار، نوع برخورد خشن آنها با زنان خبرساز می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy