Tuesday, Apr 24, 2018

صفحه نخست » حکم سه بار اعدام محمد ثلاث، درویش گنابادی

Mohammad_Salas.jpgدیوان عالی کشور حکم صادر شده در دادگاه بدوی درباره سه بار قصاص محمد ثلاث، از دراویش گنابادی را تایید کرد.

محمد ثلاث متهم به زیر گرفتن سه مامور نیروی انتظامی در جریان تنش نیروهای امنیتی و لباس شخصی با دراویش گنابادی در وقایع معروف به گلستان هفتم است.

در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال گذشته و در جریان درگیری های خیابان پاسداران، یک اتوبوس، تعدادی از ماموران ضدشورش نیروی انتظامی را زیر گرفت که در نتیجه آن سه مامور کشته شدند.

محمد ثلاث به اتهام رانندگی اتوبوس بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

فعالان حقوق بشر حکم قصاص محمدثلاث را سیاسی خوانده و رای دادگاه را اقدامی تلافی جویانه علیه دراویش گنابادی توصیف می کنند.

محمد ثلاث در آخرین جلسه دادگاه، اتهامات وارد شده علیه خودش را رد کرد و در دفاعیات خود از «ضعف بینایی» به علت خونریزی ناشی از اصابت باتوم به سرش و «جنون آنی» سخن گفت.

ثلاث اتهام «اخلال در نظم عمومی» را هم رد کرد و گفت: «من این اتهام را قبول ندارم، چون ما جلوی نیروی انتظامی بودیم و شعار می‌دادیم و این کار اخلال در نظم نیست.»

در جریان حوادث گلستان هفتم نزدیک به ۶۰۰ درویش گنابادی بازداشت و محمد راجی یکی از دراویش گنابادی به دلیل شکنجه از سوی نیروی انتظامی، کشته شده است.

هم اکنون بسیاری از دراویش در شرایط سخت و طاقت فرسا توامان با بازجویی و شکنجه در بازداشت به سر می برند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy